درخواست 10 نهاد بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه

کدخبر: ۶۱۶۶۵۵
اقتصادنیوز: ۱۰ نهاد بین‌المللی به دلیل فاجعه انسانی بی‌سابقه نوار غزه اجرای آتش‌بسی فوری و دائمی در غزه را خواستار شدند.
درخواست 10 نهاد بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ۱۰ نهاد بین‌المللی از جمله «آکسفام»، «پزشکان بدون مرز»، «سازمان پزشکان جهان»، «سازمان جهانی معلولان»، «سازمان مبارزه با گرسنگی»، «سازمان بین‌المللی اورژانس»، «سازمان اسلامی امدادرسانی»‌ در فرانسه، «اتحادیه بین‌المللی حقوق بشر»، «عفو بین‌الملل» و «کمیته کاتولیک توسعه و مبارزه با گرسنگی» با توجه به وقوع فاجعه انسانی بی‌سابقه در نوار غزه، برقراری آتش‌بسی فوری و دائمی را خواستار شده و تاکید کردند: «فراخوان ما برای اینکه آتش‌بس الآن برقرار شود، جمعی و جهانی است.»

خبر مرتبط
پاسخ فتح به اظهارات نتانیاهو/ملت فلسطین به تنهایی درباره سرنوشتشان تصمیم می‌گیرند

اقتصادنیوز: جنبش فتح با واکنش به اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملت فلسطین برای سرنوشت‌شان تصمیم خواهند گرفت نه طرف‌های دیگر.

این نهادهای بین‌المللی اعلام کردند: از زمان آغاز حملات فاجعه‌بار در هفتم اکتبر، ما شاهد جنگی تمام عیار در غزه هستیم به شکلی که ابعاد فاجعه انسانی بی‌سابقه شده‌است.

خبر مرتبط
واکنش جهاد اسلامی به اظهارات آستین در حمایت از اسرائیل

اقتصادنیوز: جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اظهارات وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: اظهارات آستین حمایت از نسل‌کشی علیه ملت فلسطین است.

به گزارش وبگاه عرب۴۸، مدیرکل سازمان پزشکان جهان اظهار کرد: شرایط فعلی بدتر از آن چیزی است که در تمامی درگیری‌های اخیر از جمله در سوریه و یا یمن رخ داد، غزه در آغاز یک زندان بزرگ بود، زندانی که به ۸ منطقه پرجمعیت تقسیم شد که در معرض بمباران قرار دارند.

او در ادامه گفت: تمام تیم‌های ما همانند سایر ساکنان غزه، شوکه شدند و نمی‌دانند کجا غذا بخورند یا بخوابند.

یکی از مسؤولان عملیات‌های سازمان بین‌المللی اورژانس نیز گفت: غزه بدون تردید خطرناک‌ترین جای جهان برای فعالان حوزه انسانی است و آنها خودشان با توجه به افزایش نگرانی‌ها در خصوص خطر گرسنگی، از اصل بقا پیروی می‌کنند.

او در ادامه اظهار کرد که تیم‌های این سازمان هفته گذشته شش ساعت به دنبال ۱۱ کنسرو لوبیا بودند.

دیده‌بان حقوق بشر نیز اعلام کرد، رژیم صهیونیستی عامدانه از گرسنه نگه داشتن غیرنظامیان به عنوان یک ابزار جنگی استفاده می‌کند.

رئیس سازمان پزشکان بدون مرز نیز در وصف شرایط موجود در نوار غزه اظهار کرد: وضعیت بیمارستان‌های شلوغ ناامیدکننده است.

او گفت: یک چهارم بیمارهایی که سازمان پزشکان بدون مرز در حال درمان آنها است، کودکان کمتر از ۱۲ سال و نیمی از آنها کمتر از ۱۸ سال و سه چهارم آنها زنان و کودکان هستند.

رئیس این نهاد بین‌المللی در ادامه با نگرانی گفت: از چند روز قبل زخمی‌هایی را تحویل می‌گیریم که بر اثر اصابت گلوله زخمی شده‌اند، ما تا الآن تنها قربانی‌های بمباران‌های ارتش «اسرائیل» را تحویل می‌گرفتیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید