اظهارات عجیب یک وزیر اسرائیل درباره اسرای شاخص حماس

کدخبر: ۶۱۶۶۷۸
اقتصادنیوز: وزیر امنیت داخلی اسرائیل نوشت: «در ازای هر روز اسارت اسیران اسرائیلی در نزد جنبش حماس، باید یکی از اسیران برجسته و شاخص این جنبش اعدام شود.»
اظهارات عجیب یک وزیر اسرائیل درباره اسرای شاخص حماس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی اسرائیل در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «در ازای هر روز اسارت اسیران اسرائیلی در نزد جنبش حماس، باید یکی از اسیران برجسته و شاخص این جنبش اعدام شود.»

خبر مرتبط
خطرناک‌ترین جای جهان برای خبرنگاران

اقتصادنیوز: به گفته سازمان ملل، باریکۀ در محاصره غزه برای خبرنگاران ناامن‌ترین جای دنیاست.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، این وزیر تندوری اسرائیل خواستار عدم ورود کمک‌های بشردوستانه حتی از سوی آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) شد. وی همچنین گفت که باید سخن گفتن درخصوص معامله تبادل اسرا با جنبش حماس متوقف شود.

خبر مرتبط
درخواست 10 نهاد بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه

اقتصادنیوز: ۱۰ نهاد بین‌المللی به دلیل فاجعه انسانی بی‌سابقه نوار غزه اجرای آتش‌بسی فوری و دائمی در غزه را خواستار شدند.

این اظهارات بن گویر پس از مذاکرات میان دیوید بارنیا، رئیس موساد و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در نروژ درخصوص ازسرگیری مذاکرات مربوط به تبادل اسرا مطرح شد.

پس از آنکه رئیس موساد و نخست‌وزیر قطر جمعه گذشته در یکی دیگر از پایتخت‌های اروپایی دیدار کردند، این دومین دیدار آنها در کمتر از یک هفته است. همچنین روز دوشنبه ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در ورشو با رئیس موساد و وزیر خارجه قطر دیدار کرد.

بر اساس آنچه وبگاه واللا به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، رئیس سیا با آنها درباره یک طرح جدید برای معامله تبادل اسرا بین اشغالگران و جنبش حماس گفت‌وگو کرد.

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت که این تماس‌ها هنوز در مراحل اولیه هستند و «سخت و زمان‌بر خواهند بود» و تل‌آویو در حال حاضر به دنبال اعمال فشار سیاسی بر حماس برای بازگشت به مذاکرات است. حماس هم از بازگشت به مذاکرات، بدون اعلام آتش‌بس کامل و مستمر اسرائیلی‌ها در جنگ علیه نوار غزه، خودداری می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید