هندوانه رسیده را با این نشانه ها به راحتی انتخاب کنید

کدخبر: ۶۱۶۸۰۷
اقتصادنیوز : هندوانه خوب را نمی توان صرفا بر حسب گفته های فروشنده و تعریف و تمجید وی انتخاب کرد. حتی چاقو هم شرط کافی برای انتخاب هندوانه مناسب نیست. برای انتخاب هندوانه مناسب ویژگی های آن را بشناسیم.
هندوانه رسیده را با این نشانه ها به راحتی انتخاب کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، زمان زیادی تا شب یلدا باقی نمانده است؛ طولانی ترین شب سال برای ایرانی ها بدون هندوانه سحر نمی شود. اهمیت هندوانه در این شب فرای خواص آن، در این شب نمادین است. طبیعی است که اغلب خانواده ها برای دورهمی های خود به فکر تهیه هندوانه خوب هستند.

اما هندوانه خوب را نمی توان صرفا بر حسب گفته های فروشنده و تعریف و تمجید وی انتخاب کرد. حتی شرط چاقو هم شرط کافی برای انتخاب هندوانه مناسب نیست. چرا که صِرف قرمز بودن رنگ نشانه کافی برای هندوانه مناسب نیست. بنابراین لازم است که خود ما ویژگی های یک هندوانه خوب و مرغوب را بشناسیم و برای انتخاب آن دست به کار شویم.

ویژگی های ظاهری پوست هندوانه و شکل هندسی آن:

شناخت ویژگی های ظاهری هندوانه خوب، ظرافت های زیادی می طلبد:

۱- پوست همه هندوانه ها ظاهرا سبز هستند اما همین رنگ سبز در هندوانه خوب و نامناسب متفاوت است.

رنگ مناسب هندوانه سبزِ روشن است و رگه هایی از رنگ سفید در پوست آن دیده می شود، و برعکس آن،  بعضی هندوانه ها دارای رنگ سبز تند و غلیظ را هستند که مطمئنا طعم خوشایندی را با آن تجربه نخواهید کرد:خطوط هندوانه نشان از سِر درون دارد؛ به همین دلیل خطوط روی پوست هندوانه های خوب و نامرغوب با هم متفاوت است. خطوط هندوانه مرغوب واضح تر و متمایزتر است و از ابتدا تا انتها به شکل مرتب تری در کنار هم قرار گرفته اند بطوریکه میان دو خط سبز، لایه ای از رنگ سفید و سبزِ روشن قابل مشاهده است  اما خطوط هندوانه های نامرغوب در هم آمیخته اند و نامرتب هستند.

۳-شکل ظاهری:

شکل ظاهری و هندسی هندوانه یکی دیگر از شاخص های اصلی انتخاب هندوانه خوب است. هندوانه خوب شکل گِرد و دایره ای دارد  اما هندوانه های نامرغوب بیضی شکل و کشیده هستند.

یکی دیگر از ملاک های تشخیص هندوانه خوب ضربه زدن به هندوانه است؛ با کف دست به هندوانه ضربه بزنید؛ احساس لرزش خفیف ناشی از این ضربه نشانه یک هندوانه خوب و رسیده است. این لرزش بخاطر نازکی پوست هندوانه رسیده است. اما زمانی که به یک هندوانه نامرغوب و نارس ضربه می زنید همانند یک جسم سخت لرزشی از آن احساس نمی شود که نشان دهنده ضخامت پوست هندوانه و سفتی مغز آن است و به احتمال زیاد سفید و نارس و دارای هسته های سفیدرنگ است.

هندوانه سالم و طبیعی حتما دارای عطر خاص هندوانه است که هنگام برش دادن آن یا با ناخن کشیدن به پوست آن متوجه اش می شویم؛ نزدیکترین بو به عطر هندوانه بوی خوش چمن است که هنگام هرس کردن آن را تجربه کرده ایم.

هندوانه هایی که با روش های غیرمعمول پرورش داده می شوند و یا به طور نامعمول از سموم کشاورزی در آن استفاده می شود از این عطر و بو بی بهره یا کم بهره اند.

نکته پایانی اینکه وجود رشته هایی مانند الیاف داخل هندوانه نشانه مناسبی نیست و دیگر اینکه مغز هندوانه علیرغم قرمزی آن نباید به طور غیرمعمول سفت باشد در این صورت آن هندوانه به روش های نامعمول و تصنعی پرورش داده شده و در سلامت آن باید تردید کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید