مروری بر گذشته و حال یک اتفاق

غافلگیری اهالی این شهر در پی سیل و آبگرفتگی شدید+عکس

کدخبر: ۶۱۷۲۴۲
اقتصادنیوز: آبگرفتگی هفته اخیر در اهواز که به گفته مدیرکل مدیریت بحران این شهر غافلگیرکننده بوده است، حکایت 50 سال پیش را برای اهالی اهواز زنده کرد.
غافلگیری اهالی این شهر در پی سیل و آبگرفتگی شدید+عکس

به گزارش اقتصادنیوز، همه ساله با فرا رسیدن نیمه دوم سال نگرانی‌ها از احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر در شهرهای مختلف کشور به اوج خود می‌رسد، نگرانی که البته چندان بی‌جا نیست و تجربه چندین سال اخیر نشان داده است که با توجه به نبود زیرساخت‌های لازم، نباید بی‌گدار به آب زد و همواره باید جوانب احتیاط را رعایت کرد.

امسال هر چند به گفته کارشناسان هواشناسی وضعیت بارش باران و برف مطلوب نیست و کشور با کم بارشی مواجه شده است، اما خطر جاری شدن سیل و آبگرفتگی همواره شهرهایی چون اهواز را که در بستر رودخانه‌ها قرار دارند تهدید می‌کند.

خطری که در هفته اخیر هم گوشه چشمی به این شهر نشان داد و بارش شدید باران منجر به آبگرفتگی معابر در 18 نقطه اهواز شد. مرتضی شرف‌الدین شیرازی، مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اینکه شدت آبگرفتگی در اهواز غافلگیرکننده بوده است، در این باره گفت: «در جاهایی که دچار آبگرفتگی شدند غافلگیر شدیم زیرا ناگهانی دچار حادثه شدند و در حال تلاش هستیم که آبگرفتگی رفع شود و بیشتر از این شرمنده مردم نباشیم.»

آبگرفتگی هفته اخیر عاملی شد تا خاطره 50 سال پیش مردم اهواز از عواقب سیل دوباره زنده شود. اتفاقی که روزنامه اطلاعات در تاریخ دوم دی 1353 در صفحه نخست خود به آن پرداخته بود.

Screenshot_2023-12-23-16-56-30-855-edit_cn.wps.moffice_eng

این روزنامه با تیتر «سیلاب بیشتر خیابان‌های اهواز را فرا گرفت» به عواقب بارش شدید باران در این شهر و آبگرفتگی معابر اشاره کرده و آورده است: «بارندگی شدید در اهواز سیلاب‌هایی را به راه انداخت و عبور و مرور مردم را از خیابان‌ها دچار اشکال کرد.»

همچنین انتشار تصویری از تعدادی کودک در حالیکه به وسیله نردبان از عرض خیابانی مملو از آب عبور می‌کنند هم ضمیمه این خبر بود تا شرایط بحرانی این شهر را به تصویر کشیده و عمق فاجعه را به خوانندگان نشان دهد.

Screenshot_2023-12-23-16-57-29-865-edit_cn.wps.moffice_eng

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید