انتقاد از برخوردهای قضایی با ماموران پلیس/ گاهی دستبند به جای خلافکاران به دست ضابطان زده می‌شود!

کدخبر: ۶۱۷۳۷۷
موضوعی مهم که پلیس همیشه از آن گلایه دارد، حمایت‌های قانونی از مأموران هنگام انجام وظیفه است؛ حمایت‌های قانونی هم آنطور که باید و شاید از پلیس نمی‌شود.
انتقاد از برخوردهای قضایی با ماموران پلیس/ گاهی دستبند به جای خلافکاران به دست ضابطان زده می‌شود!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه جوان نوشت: در عملیات‌های برخورد با مخلان نظم و امنیت و تعقیب و گریز متهمان و سارقان گاهی پلیس با دردسر‌های عظیمی روبه‌رو می‌شود.

این روز‌ها پرونده‌های زیادی در مراجع قضایی برای مأموران پلیس تشکیل می‌شود که در تعقیب و گریز و انجام دیگر وظایف قانونی برای حفظ امنیت باعث فوت متهمی شده‌اند. گاهی هم در همین پرونده‌ها دستبند به دستان ضابطان قضایی زده می‌شود و همین موضوع انگیزه خدمت‌رسانی و مقابله با مجرمان خطرناک را در آن‌ها ضعیف می‌کند. در صورتی که همگان آگاهند که در کشور‌های دیگر پلیس از اختیارات و حمایت‌های قانونی زیادی برخوردار است و البته با اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم، شهروندان هم به اختیارات پلیس آگاه هستند.

 استراتژی و راهبردی که فرماندهان برای حفظ امنیت و مقابله با مخلان نظم و امنیت طراحی کرده و اجرا می‌کنند از قدرت بالایی برخوردار است، اما موضوع آموزش‌های تخصصی و علمی، استفاده از تجهیزات روز و حمایت‌های قانونی از پلیس برای استفاده درست از تاکتیک و تکنیک‌ها اهمیت بالایی دارد و لازم است از سوی مسئولان به صورت جدی دنبال شود تا هم به اقتدار پلیس خدشه وارد نشود و هم پلیس در انجام وظیفه‌اش به صورت حرفه‌ای عمل کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید