هیئت ارسالی جهاد اسلامی به پایتخت مصر رسید/جنگ غزه محور گفت‌وگوهای دو طرف

کدخبر: ۶۱۷۷۶۹
اقتصادنیوز: هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست دبیرکل این جنبش وارد پایتخت مصر شد.
هیئت ارسالی جهاد اسلامی به پایتخت مصر رسید/جنگ غزه محور گفت‌وگوهای دو طرف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که سفر هیئت جهاد اسلامی به قاهره به ریاست زیاد النخاله در پاسخ به دعوت مصر برای بحث در مورد راه‌های توقف تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و توافق تبادل اسرا صورت گرفته است.

خبر مرتبط
مذاکرات در قاهره برای سرنوشت مبهم غزه

اقتصادنیوز : پس از مذاکراتی که رهبران جنبش حماس با مسئولان مصری انجام دادند، اکنون سران جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای سفر به قاهره جهت بررسی برخی موضوعات و در راس آنها توقف حملات به نوار غزه و بازسازی‌ آن آماده می‌شوند.

پیشتر زیاد النخاله اعلام کرده بود که هیئتی از این جنبش طی روزهای آینده راهی قاهره خواهد شد.

خبر مرتبط
پیام مهم جهاد اسلامی درباره جنگ با اسرائیل

اقتصادنیوز :عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فسلطین گفت که در مقابل اسرائیل تسلیم نشده و پرچم سفید را بالا نمی‌بریم.

النخاله عنوان کرد که این هیئت در سفر به قاهره راه‌های توقف جنگ علیه غزه و مبادله اسرا را بررسی خواهد کرد.

وی گفت: ما با رویکرد و موضعی واضح و روشن به قاهره می‌رویم که عبارت است از توقف جنگ، عقب‌نشینی اشغالگران از نوار غزه و بازسازی این باریکه.

از سوی دیگر، یک منبع اسرائیلی در گفت‌وگو با کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت، مصر پیشنهاد جدیدی را برای تبادل سه مرحله‌ای اسرا، به اسرائیل و حماس ارائه کرده است.

بر اساس این پیشنهاد، مرحله اول شامل آزادی حدود ۴۰ زن، بیمار و سالخورده اسیر در ازای توقف دو یا سه هفته جنگ خواهد شد. در مرحله دوم، نیروهای نظامی آزاد و اجساد منتقل خواهند شد.

به گفته این منبع اسرائیلی، مرحله سوم که به ویژه برای اسرائیل یک مرحله مشکل سازی است، شامل آزادی مردان و سربازان - در ازای آزادی اسرای فلسطینی، خروج ارتش اسرائیل از نوار غزه و آتش بس فراگیر و همه جانبه خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید