ارزیابی امیرعبداللهیان از مناسبات بین ایران و عراق؛ نمونه‌ای بی‌نظیر در منطقه

کدخبر: ۶۱۷۷۸۷
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه در دیدار با معاون وزیر امور خارجه عراق مناسبات بین ایران و عراق را نمونه‌ای بی‌نظیر در منطقه ارزیابی کرد.
ارزیابی  امیرعبداللهیان از مناسبات بین ایران و عراق؛ نمونه‌ای بی‌نظیر در منطقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در این ملاقات، امیرعبدالهیان مناسبات بین ایران و عراق را نمونه‌ای بی‌نظیر در منطقه ارزیابی و اظهار کرد: سفرها و رایزنی‌های مستمر مقامات عالی دو کشور و اسناد پرشمار همکاری، منعقد شده فی‌مابین، در سطوح و زمینه‌های متنوع نشانگر عمق مناسبات دوستانه است.

خبر مرتبط
رایزنی امیرعبداللهیان دبیرکل سازمان شانگهای/مینگ از موضع ایران در قبال فلسطین تقدیر کرد

اقتصادنیوز: دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در دیدار با وزیر امور خارجه از مواضع اصولی ایران در قبال ملت فلسطین تقدیر کرد.

وی با تمجید از نقش برجسته عراق در توسعه ثبات در منطقه، بر ضرورت تقویت تحرکات دیپلماتیک و بین المللی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد.

خبر مرتبط
انتقاد صریح امیرعبداللهیان از عملکرد شورای امنیت درباره توقف حملات اسرائیلی‌ها

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه در کنفرانس بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین گفت: متاسفانه شورای امنیت در توقف حملات صهیونیست‌ها هیچ اقدام موثری نداشته و مانع اصلی در این خصوص آمریکا و متحدان کاخ سفید هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با مثبت ارزیابی کردن فرایند اجرای توافقنامه امنیتی دوجانبه، ضرورت عملیاتی شدن کلیه بندهای آن را مورد تاکید قرار داد.

محمدحسین بحرالعلوم معاون وزیر خارجه عراق  نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست‌ها خواستار اتحاد میان فلسطینی‌ها و همگرایی جهان اسلام در دفاع از فلسطین شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید