آموزش و پرورش فراخوان داد/ افراد مشکوک به بی‌سوادی را معرفی کنید!

کدخبر: ۶۱۸۶۲۱
اقتصادنیوز:مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت هفته نهضضت سوادآموزی و قدردانی از کارکنان این عرصه، میزان باسوادی افراد یک جامعه را از شاخص‌های مهم پیشرفت جوامع عنوان کرد.
آموزش و پرورش فراخوان داد/ افراد مشکوک به بی‌سوادی را معرفی کنید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی  در برنامه زنده تلویزیونی به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام (ره) ضمن گرامیداشت این هفته و قدردانی از کارکنان این عرصه، میزان باسوادی افراد یک جامعه را از شاخص‌های مهم پیشرفت جوامع عنوان کرد و پیشرفت‌های حاصل در زمینه باسوادی افراد جامعه، کاهش فاصله بین باسوادی ساکنان شهر و روستاها و کاهش فاصله بین باسوادی زنان و مردان دوران بعد از انقلاب را قابل تقدیر، دانست.

وی خاطر نشان کرد: میزان باسوادی عموم مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ۴۷ درصد بود که اکنون بر اساس آخرین سرشماری این میزان به ۹۸ درصد افزایش یافته و همچنین فاصله بین باسوادی ساکنان شهر و روستا قبل از پیروز انقلاب بیش از ۳۰ درصد بود که هم اکنون به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: سرشماری‌های سال ۹۵ نشان می‌دهد که میانگین درصد باسوادی در کشور ۹۴.۷ درصد و در استان ما ۹۴.۳  درصد است که در مقایسه با گذشته رشد چشمگیری داشته‌ایم. همچنین فاصله بی‌سوادی بین زنان و مردان قبل از انقلاب ۲۵ درصد بود که هم اکنون به شش درصد کاهش یافته و این قابل افتخار و توجه است.

سعادتی، انسداد مبادی بی‌سوادی با شناسایی افراد گروه هدف شامل افراد ۱۰ تا ۴۹ سال‌،  پالایش افراد بی‌سواد ثبت شده در سامانه سوادآموزی و اجرای طرح سراسری شتاب به این منظور را از جمله اهداف اداره کل آموزش و پرورش استان برای ارتقا شاخص سوادآموزی عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از همکاری بیش از ۲۵۰۰ آموزش دهنده با معاونت سوادآموزی استان خبر داد و گفت: در جذب آموزش‌دهندگان سوادآموزی که با حداقل امکانات و حداقل دریافتی با بیشترین بهره‌وری کار می‌کنند نیز تابع قوانین بالادستی هستیم.

وی با اشاره به جذب بیش از ۵۰ هزار معلم در سال‌های گذشته و موج بازنشستگی‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: آزمون‌های استخدامی دیگری برای این گروه نیز پیش بینی شده و امتیازاتی در این آزمون برایشان در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه آموزش، تحصیل و یادگیری هیچگاه اولویت و اهمیتش را از دست نخواهد داد، اظهار کرد: مهارت مهم‌تر از دانش است؛ اما دانش لازمه مهارت بوده و باید اولویت‌های جامعه را شناسایی و جامعه را به سمت موضوعات آموزشی مناسب برای آینده سوق دهیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید