هدیه معنادار به اعضای شورای نگهبان!

کدخبر: ۶۱۸۶۲۵
اقتصادنیوز: مادر و خانواده شهیدان سرلک در دیدار سخنگوی شورای نگهبان، هدیه‌ای برای اعضای شورای نگهبان داشتند که آن هدیه یک عدد تسبیح به همراه تمثالی از شهید سرلک و خودکاری بود که روی آن نوشته شده بود: «با این قلم فقط برای خدا بنویسید.»
هدیه معنادار به اعضای شورای نگهبان!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا (سالروز وفات حضرت ام البنین (س))، با حضور در محله‌ای در شرق تهران با خانواده شهید ناظر «قدیر سرلک» دیدار کرد.

تمامی فرزندان این خانواده از اعضای شبکه ناظران انتخاباتی بوده و هستند. این خانواده در حوادث سال ۸۸ هم یکی دیگر از فرزندانش به نام «داود سرلک» را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.خواهران شهیدان قدیر و داود سرلک اکنون سرناظران انتخاباتی هستند.

 

پیام آیت الله جنتی به سرلک

پیام آیت‌الله جنتی: «شما برای حفظ اسلام و ایران اسلامی فرزند خود و پاره‌ تن‌تان را فدا کردید. مجاهدت شما در نزد مردم بزرگ این سرزمین فراموش نخواهد شد و در محضر خداوند متعال اجر عظیمی خواهید داشت. صبر و پایداری شما بر صراط مستقیم بر این اجر خواهد افزود و پاداش‌تان را چندین برابر خواهد کرد. شما و فرزند عزیزتان اسوه و الگویی در پاسداری از اسلام و ایران هستید.»

در ابتدای این دیدار یک جلد قرآن کریم که از سوی آیت‌الله جنتی به این خانواده شهید هدیه داده شد.

در اثنای این دیدار مادر شهید آتش ‌نشان «بهنام میرزاخانی» هم که به دیدار مادر شهید سرلک آمده بود، به این جمع اضافه شد. شهید میرزاخانی در حادثه آتش‌ سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۹۵ به شهادت رسید و قلب وی به یک بیمار نیازمند اهدا شد. مادر این شهید نیز از سوی دکتر طحان‌ نظیف مورد تجلیل و تکریم قرار گرفت.

طحان نظیف هم در سخنانی بیان داشت: ایران اسلامی مدیون شهداست و برای رسیدن به قله‌های پیشرفت به یاد و نام شهدا احتیاج دارد. مادران، پدران و همسران شهدا در جهاد عظیمی که شهدای گرانقدر انجام دادند، شریک هستند و نباید عظمت این موضوع فراموش شود. جهادی که مادران، همسران و پدران شهدا انجام می‌دهند بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب جهاد اکبر است. طبیعتا یک مادر به فرزندش عشق و علاقه دارد اما مادران شهدا برای هدف والاتر از این عشق و علاقه فراوان می‌گذرند.

وی با اشاره به خاطرات مادر شهید گفت: من در گفته‌ها و خاطرات مادر شهید سرلک دیدم که ایشان گفته بود اگر ۱۰ فرزند دیگر هم داشتم تقدیم اسلام می‌کردم؛ این در حالی است که مادر وقتی از فرزندان شهیدش می‌گوید و از آن‌ها یاد می‌کند، احساساتش غلیان می‌کند و اشک می‌ریزد اما برای یک هدف والاتر حاضر است همه چیز خود را فدا کند. بنابراین مادران، پدران و همسران شهدا نیز مجاهد فی سبیل الله هستند. اگر تربیت، همراهی و یاری خانواده‌های شهدا نبود، شهدا نمی‌توانستند آن حماسه‌ها را بیافرینند. از ابتدای تاریخ صدر اسلام تاکنون نمونه‌ها و الگوهای بسیاری از همراهی خانواده‌های شهدا با فرزندانشان به خاطر داریم؛ از ام وهب در کربلا تا خانواده‌هایی که فرزندانشان را برای حضور در جبهه‌های هشت سال دوران جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های مختلف همراهی کردند. لذا خانواده‌های شهدا در پیروزی‌های بزرگی که برای اسلام و ایران اسلامی به وجود آمد، سهم و نقش بزرگی دارند.

وی در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: رنجی که خانواده‌های شهدا برای از دست دادن عزیزانشان تحمل می‌کنند، موجب علو درجات نزد خداوند متعال می‌شود. صبری که خانواده‌های شهدا دارند، بالاترین صبرهاست که خداوند در آیاتی از قرآن کریم به جایگاه و موقعیت این افراد اشاره کرده است. از این رو خانواده‌های شهدا رتبه بسیار بالایی دارند.

 

سرلک هدیه

هدیه مادر و خانواده شهیدان سرلک برای اعضای شورای نگهبان

مادر شهیدان سرلک نیز با بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش اظهار داشت: شهدای گرانقدر برای حفظ دین اسلام و سربلندی ایران اسلامی جان خود را فدا کردند. امیدواریم که همه قدردان خون شهدا باشند و برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنند.

خواهر شهیدان سرلک نیز در سخنانی با اشاره به نقشی که انتخابات در پیشرفت کشور و ناکام گذاشتن دشمنان دارد، از مردم ایران دعوت کرد تا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، پای صندوق‌های رای حضور یابند و باحضور باشکوه خود موجب شکل‌گیری مجلسی قوی و کارآمد شوند.

مادر و خانواده شهیدان سرلک هدیه‌ای نیز برای اعضای شورای نگهبان داشتند که آن هدیه یک عدد تسبیح به همراه تمثالی از شهید سرلک و خودکاری بود که روی آن نوشته شده بود: «با این قلم فقط برای خدا بنویسید.»

مادر شهید درباره هدیه خودکار گفت: روزی پدر شهید مشغول گفتگوی تلفنی بود و از فرزندش قدیر خواست خودکاری که نزد اوست، به او بدهند تا شماره تماسی را یادداشت کند. قدیر دو سه خودکار پیش خود داشت، اما آنها را نداد. پدرش پرسید چرا یکی از آن خودکارها را به من ندادی. قدیر پاسخ داد که آن خودکارها برای بیت المال بود! که پس از آن ما به عنوان مادر و پدر او خدا را به خاطر داشتن چنین فرزندی شکر کردیم.

پس از ان که طحان‌ نظیف هدیه خانواده شهید را به اعضای شورای نگهبان رساند، آیت‌الله مدرسی‌یزدی عضو فقیه شورای نگهبان این هدیه را بسیار ارزشمند و اثرگذار دانست و گفت: همه ما باید قدردان خانواده‌های شهدا باشیم و برای حفظ ارزش‌هایی که شهدا جان خود را فدای آن کردند، تلاش کنیم.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین میراشرفی رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان تهران و تعدادی از مدیران شورای نگهبان نیز حضور داشتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید