ترس آمریکا از کره شمالی/ واشنگتن عقب نشینی کرد

کدخبر: ۶۱۸۶۶۴
یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در انتقاد از کره شمالی گفت که پیونگ یانگ «لفاظی‌های تهدیدآمیز و غیرمسئولانه درباره برنامه‌های تسلیحاتی خود داشته است، مثلا اعلام کرده که برخی از پرتاب‌های موشک‌های و فعالیت‌های نظامی‌اش آزمونی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکیتکی است.
ترس آمریکا از کره شمالی/ واشنگتن عقب نشینی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن «نیات خصمانه‌ای» نسبت به کره شمالی ندارد و همچنان به دیپلماسی و مذاکره در قبال این کشور آسیایی متعهد است.

این سخنگو که خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نام وی اشاره نکرد، افزود: ایالات متحده هیچ نیت خصمانه‌ای در قبال کره شمالی ندارد. آمریکا به روشنی تصریح کرده که به دنبال گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با پیونگ یانگ است.

خبر مرتبط
کره شمالی برای جنگ آماده می‌شود/ دستور کیم جونگ اون به ارتش

اقتصادنیوز: رهبر کره شمالی به ارتش، صنایع نظامی، تسلیحات هسته‌ای و نیروهای حفاظت داخلی جمهوری خلق، دستور داد تا آماده‌سازی‌های رزمی خود را تسریع کنند.

این مقام آمریکایی پنجشنبه در پیامی که از طریق ایمیل به یونهاپ فرستاد، اظهار کرد، هر چند کره شمالی تعداد «بی‌سابقه‌ای» موشک بالستیک پرتاب کرده است، واشنگتن به دیپلماسی در قبال این کشور متعهد است.

وی افزود: ما همواره تاکید کرده‌ایم که بدون توجه به بحث‌های مربوط به تسلیحات کشتار جمعی و موشکی، به دنبال همکاری در زمینه حقوق بشر هستیم.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در انتقاد از کره شمالی گفت که پیونگ یانگ «لفاظی‌های تهدیدآمیز و غیرمسئولانه درباره برنامه‌های تسلیحاتی خود داشته است، مثلا اعلام کرده که برخی از پرتاب‌های موشک‌های و فعالیت‌های نظامی‌اش آزمونی برای استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکیتکی است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هفته جاری در نشست حزب کارگران این کشور گفت که اوضاع شبه‌جزیره کره به دلیل اقدامات تقابل‌جویانه «بی‌سابقه» آمریکا و متحدانش «بشدت خطرناک» شده است.

از همین رو، وی بر آمادگی تهاجمی هرچه بیشتر ارتش این کشور در سال ۲۰۲۴ تاکید کرد.

کیم همچنین در این نشست اهداف اقتصادی سال ۲۰۲۴ را ترسیم کرد و آن را سالی تعیین‌کننده برای اجرای برنامه پنج ساله توسعه کره شمالی خواند و بر اهمیت کشاورزی تاکید کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید