دستور رهبر کره شمالی برای آمادگی جنگی کشورش

کدخبر: ۶۱۸۷۰۵
«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواستار افزایش سطح آمادگیهای جنگی ارتش این کشور از جمله برنامه اتمی این کشور شد.
دستور رهبر کره شمالی برای آمادگی جنگی کشورش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس  دستور کیم برای آمادگی جنگی کره شمالی چند روز پس از آن مطرح شده که رهبر کره شمالی به ایالات متحده هشدار داد در صورت اقدامات اتمی تحریک‌آمیز توسط دشمنان، پیونگ‌یانگ نیز در حمله اتمی تردید نخواهد کرد.

کیم در سخنرانی خود در جلسه پایانی حزب کارگران کره در پایان سال 2023 این سخنان را مطرح کرده است. انتظار می‌رود در این جلسات کیم جونگ اون تصمیمات سیاسی خود را برای سال 2024 به مقامات حزب اعلام کند. 

خبر مرتبط
عکسی خاص از رهبر کره شمالی در حال تماشای پرتاب موشک بالستیک قاره پیما

اقتصادنیوز: کره شمالی دیروز موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۸ را آزمایش کرد. و رهبر کره شمالی نظاره گر آن بود.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA)t کیم از حزب خواسته است تا «آماده سازی جنگ» را در بخش‌های مختلف از جمله تسلیحات هسته‌ای و دفاع مدنی تسریع بخشد.

وی همچنین تاکید کرده که شرایط نظامی در شبه جزیره کره به خاطر رفتارهای تحریک آمیز و مقابله جویانه آمریکا ضد کره شمالی وخیم شده است. 

سئول، توکیو و واشنگتن طی ماههای اخیر همکاری های دفاعی خود را به بهانه آزمایش های موشکی پیونگ یانگ در سال جاری افزایش داده و اخیراً سیستمی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات فوری درباره پرتاب موشک‌های کره شمالی فعال کرده‌اند.

آمریکا همچنین اوایل ماه جاری میلادی یک زیردریایی اتمی خود را به بندر بوسان کره جنوبی اعزام کرد و با سئول و توکیو رزمایشهای هوایی با مشارکت بمب افکنهای راهبردی خود برگزار کرده است.

کره شمالی مشارکت بمب افکنهای راهبردی آمریکا مثل بمب افکنهای راهبردی بی-52 در رزمایشهای شبه جزیره کره را اقدامات تحریک آمیز عمدی ایالات متحده علیه پیونگ یانگ خوانده است. 

وزارت دفاع کره جنوبی  در خصوص رزمایش هوایی با آمریکا اعلام کرد:«این رزمایش برای تقویت توانایی‌های سه کشور برای پاسخ به تهدیدات اتمی و موشکی کره شمالی، از جمله شلیک موشک قاره پیما با سوخت جامد و نشان دادن عزم قوی برای واکنش مشترک برنامه‌ریزی شده بود.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید