آخرین وضعیت کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان سینما/ آرزوی رییس سازمان سینمایی برای او

کدخبر: ۶۱۸۸۴۷
اقتصادنیوز: وضعیت کیانوش عیاری که به بخش منتقل شده است، رو به بهبود است و جای نگرانی درباره شرایط جسمانی او نیست.
آخرین وضعیت کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان سینما/ آرزوی رییس سازمان سینمایی برای او

به گزارش اقتصادنیوز، همزمان با روی پرده رفتن فیلم سینمایی «ویلای ساحلی» جدیدترین ساخته کیانوش عیاری، این کارگردان نام آشنای سینمای ایران به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شد.

خبری تلخ و البته نگران‌کننده برای علاقه‌مندان به سینما که البته با توجه به اخبار رسیده از وضعیت او، به نظر می رسد که شرایط این کارگردان رو به بهبود است و جای نگرانی نیست.

در این مدت که عیاری در بیمارستان حضور داشته است، چهره های سینمایی متعددی به عیادت او رفته اند که از جمله می توان به رضا عطاران، ریما رامین فر، امیر جعفری، علی سرتیپی و... اشاره کرد.

در این میان محمد خزاعی، رییس سازمان سینمایی هم روز گذشته به همراه یزدان عشیری، مدیرکل روابط عمومی این سازمان به دیدار کیانوش عیاری رفت و با بیان اینکه عیاری از سینماگران متبحر و محبوب و از افتخارات این عرصه است، گفت: «وی کارنامه پربار و تأثیرگذاری در تولید آثار متفاوت دارد و جامعه فرهنگی و هنری کشور خاطرات خوبی از این سینماگر صاحب سبک و متفکر دارند. عیاری از سرمایه‌های سینماست.»

خزاعی در این دیدار برای این هنرمند پیشکسوت و گزیده‌کار، آرزوی عافیت و شفای عاجل کرده و برای هرگونه کمک و مساعدت در راستای بهبود و درمان وی اعلام آمادگی کرد.

خزاعی همچنین گفت: «ای کاش شرایطی فراهم می‌شد تا در آینده می‌توانستیم برای اهالی فرهنگ و هنر کشور بیمارستان تخصصی دایر کنیم تا در شرایط خاص این سرمایه‌های بزرگ فرهنگی و هنری و خانواده‌های محترمشان دغدغه بیمارستان و درمان نداشته باشند. این آرزوی من است اما شاید در کوتاه مدت امکان‌پذیر نباشد.»

رییس سازمان سینمایی در حالی از آثار عیاری سخن گفت که مهمترین آثار این کارگردان در طول دوران فیلمسازی اش با تیغ تیز سانسور و توقیف زخمی شده است، موضوعی که عیاری همواره در سخنانش به آن اشاره داشته است و اخیرا در گفت‌و‌گویی با ایسنا با تاکید بر اینکه تمام دوران فیلمسازی اش با سانسور و به تبع آن خودسانسوری مواجه بوده است، گفت: «بویژه آخرین فیلم‌های من یعنی «خانه پدری» و «کاناپه» که به شدت با سانسور مواجه شدند و مرا به غیر از آزرده‌خاطر کردن، به لحاظ مالی هم در شرایطی سخت قرار دادند. بنابراین برای فیلم جدیدم ترجیح می‌دادم یک فیلم بدون مشکل بسازم ضمن اینکه می‌خواستم فیلمم پولساز هم باشد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید