پول میلیاردی و بنز و پورشه برای فوتبالیست‌ها؛ گازگرفتگی در چادر و کارگری و دستفروشی در کنار خیابان، برای کشتی‌گیرها!

کدخبر: ۶۱۸۹۹۳
اقتصادنیوز: فوتبالیست‌ها چه گلی به سر ملت ما زده‌اند؟ جز آنکه سالیان سال است دستمزدهای میلیاردی می‌گیرند، بخش اعظم بودجه ورزشی کشور را می‌بلعند، به همه هتاکی و بی‌ادبی می‌کنند، از مالیات فرار می‌کنند و مانند اینها، چه کار دیگری کرده‌اند؟
پول میلیاردی و بنز و پورشه برای فوتبالیست‌ها؛ گازگرفتگی در چادر و کارگری و دستفروشی در کنار خیابان، برای کشتی‌گیرها!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه اعتماد نوشت: حساب شخصیت‌های معتبری چون آقای علی دایی البته از این رانت‌بگیران طلبکار جداست. اما این ورزش با چه هدفی تبدیل به چاهی ویل شده و هزاران مشکل ریز و درشت برای کشور تراشیده و کسی جرات ابراز نظر و اعتراض نسبت به آنها را ندارد؟

چند میلیارد خسارت به مربیان خارجی تیم ملی تاکنون پرداخت شده است؟ این پول‌ها مگر از خزانه ملی و از جیب ملت هزینه نمی‌شود؟ پول رانت معافیت واردات خودرو که قرار بود به بازیکنان واگذار شود مگر از حساب گمرک و ملت نبود؟ چرا چنین تصمیمات بی‌ضابطه و بی‌هدفی در چنین شرایط سختی گرفته می‌شوند؟

در کنار خبرهای اعتراض بازیکنان فوتبال برای واردات خودروها چند ده و صد میلیاردی، خبر کشته شدن بازیکن تیم ملی فوتبال زنان در پراید و گازگرفتگی کشتی‌گیر ملی در چادر، برجسته‌تر و دلخراش‌تر می‌نمود. آنها ورزشکارانی بودند که در نهایت محرومیت و مظلومیت برای هدف خود تلاش می‌کردند، چنانکه بسیاری از جوانان دیگر همین امروز با پول کارگری و دستفروشی و سختی، شهریه باشگاه رفتن و هزینه لباس و کفش ورزشی خودشان را می‌دهند و در عوض میلیاردها تومان پول از خزانه ملی خرج عده‌ای معدود به نام تیم ملی فوتبال می‌شود و میلیاردها تومان پول بی‌حساب به دلیل اشتباه یک مدیر غیرپاسخگوی فوتبالی به سرمربی حقه‌باز اروپایی پرداخت می‌شود.

در این شرایط صحبت کردن از ورزش ملی و ادعاهای فراوان وزیر ورزش و از صدر تا ذیل مدیران ورزشی کشور بی‌اعتبار و دروغ جلوه می‌کند.

خبر مرگ جوان کشتی‌گیر که آمد تقریبا مصادف بود با آن فرمایشات آقای شجاع خلیل‌زاده که می‌گفت: «کشتی‌گیرها حد خودشان را بدانند!» بله آقای خلیل‌زاده که نمی‌دانم چه کاره فوتبال هستی و نمی‌خواهم که بدانم، حد خودشان را می‌دانند. پول میلیاردی و واردات بنز و رنجرور و پورشه نصیب شما، گازگرفتگی در چادر و کارگری و دستفروشی در کنار خیابان نصیب کشتی‌گیرهای ایران. همان کسانی که قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین ورزش ملی ایران را زنده نگه‌ داشته‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید