مروری بر گذشته و حال یک رویداد؛

کشته شدن هزار نفر در پاکستان!/ زلزله مهیب آمریکا، پاکستان و شیلی را لرزاند

کدخبر: ۶۱۸۸۹۷
اقتصادنیوز: این روزها یادآور یکی از تلخ‌ترین زلزله‌های تاریخ در پاکستان است که منجر به مرگ هزار انسان شد.
کشته شدن هزار نفر در پاکستان!/ زلزله مهیب آمریکا، پاکستان و شیلی را لرزاند

به گزارش اقتصادنیوز، تاریخ جهان در میان تمامی مرگ و میرهای ناشی از اتفاقات مختلف که به خود دیده است، شاهد جان باختن جمع کثیری از مردم کشورهای مختلف در پی وقوع برخی از بلایای طبیعی بوده است.

بدون شک زلزله یکی از مهم‌ترین بلایای طبیعی است که جان بسیاری از مردم را در طول تاریخ گرفته است و در سالی که گذشت هم وقوع این پدیده طبیعی در کشورهای ترکیه و سوریه خاطرات تلخی را برای مردم جهان به یادگار گذاشت. زلزله‌ای مهیب و در نوع خود بی‌سابقه که جان 59 هزار انسان بی‌گناه را گرفت و خسارات بسیار زیادی هم بر جای گذشت.

در ماه اخیر هم شاهد وقوع زلزله‌های مرگباری در شرق آسیا بوده‌ایم، مانند زلزله مرگباری که در چین جان 118 نفر را گرفت، همچنین زلزله اندونزی در شهر سیانجور اندونزی دست کم ۳۳۱ کشته و نزدیک به ۶۰۰ زخمی بر جای گذاشت که در نوع خود فاجعه‌ای بزرگ محسوب می‌شود؛ زمین‌لرزه‌هایی که تقارن زمانی با یکی از مرگبارترین زلزله‌های تاریخ داشته‌اند تا یادآور خاطرات تلخ آن‌ها باشند؛ زلزله‌ای که حدود 50 سال پیش در پاکستان رخ داد و تلفات سنگینی را بر جای گذاشت.

روزنامه اطلاعات در تاریخ 9 دی 1353، با تیتر «1000 نفر در زلزله پاکستان کشته شدند» در این باره نوشته است: «در زلزله پاکستان عده زیادی مجروح شدند و یک منطقه وسیع مسکونی به کلی منهدم و ارتباط با برخی مناطق زلزله قطع شده است.»

طبق اعلام این روزنامه در همان زمان هم زلزله‌های دیگری در کشورهای ایالات متحده آمریکا و شیلی روی داد که هر کدام شدت قابل توجهی داشته‌اند.

8484

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید