ترکیه وضعیت پ.ک.ک را تشریح کرد/قدرت تحرک خود را از دست داده‌اند!

کدخبر: ۶۱۹۲۹۰
اقتصادنیوز: وزیر دفاع ملی ترکیه درمورد وضعیت پ.ک.ک گفت که این گروه «در حال از دست دادن قدرت تحرک خود است.»
ترکیه وضعیت پ.ک.ک را تشریح کرد/قدرت تحرک خود را از دست داده‌اند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یاشار گولر، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت، شبه نظامیان حزب کارگران کردستان موسوم به پ.ک.ک به دلیل اقدامات موثر و فشرده که علیه این گروه صورت گرفته، قدرت تحرک خود را از دست داده‌اند.

خبر مرتبط
قمار اردوغان با کارت غزه/ چگونه ترکیه، اسرائیل و آمریکا را خلع سلاح کرد؟

اقتصادنیوز: همزمان با تداوم حملات اسرائیل به نوار غزه و بالا رفتن تعداد کشته شدگان غیر نظامی، اردوغان به روی غرب شمشیر را از رو بست، موضع گیری که گمانه زنی های بسیاری را به دنبال دات، گروهی باور داشتند که رویکرد اردوغان می تواند عضویت سوئد و ارائه جنگده های اف 16 آمریکایی را به خطر بیاندازند و گروهی دیگر از مانور قدرت «سلطان» در سوریه می گویند، آن هم در شرایطی که جهان در برابر جنایت غزه خاموش است.

گولر اخیرا به همراه ژنرال متین گوراک، رئیس ستاد کل ارتش ترکیه و فرماندهان نیروهای زمینی، دریایی و هوایی این ارتش از پایگاه فرماندهی دسته دهم هوایی ترکیه در شهر آدانا بازدید کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، گولر در یک سخنرانی گفت: «ارتش شکوهمند ما به موفقیت‌های چشمگیر به ویژه در جنگ علیه تروریسم دست یافته است. نیروهای مسلح ترکیه دست به جامع‌ترین، شدیدترین و موثرترین اقدامات علیه این گروه زده‌اند. این روند موجب پایان قدرت تحرک‌پذیری این سازمان تروریستی شده است.»

خبر مرتبط
رمزگشایی از عاقبت درگیری‌های اردوغان و نتانیاهو

یک پژوهشگر ترکیه‌ای بر این باور است که دولت اردوغان هنوز می‌خواهد روابط خود با تل‌آویو را حفظ کند اما نه با کابینه فعلی نتانیاهو.

نزاع بین گروه پ.ک.ک و ترکیه از سال ۱۹۸۴ شروع شد و از سال ۲۰۱۵ مجددا درگیری آنها شدت گرفت. پ.ک.ک تشکیل یک کشور مستقل کُرد را از جمله در خاک ترکیه به عنوان هدف خود اعلام کرده و پایگاه‌هایی در اراضی عراق و سوریه در نزدیکی مرز ترکیه ایجاد کرده است. ارتش ترکیه مرتبا حملاتی هوایی و زمینی را علیه پایگاه‌های پ.ک.ک به اجرا می‌گذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید