هشدار صادر شد/ پلیس برای این مدل کلاهبرداری جدید توضیح داد

کدخبر: ۶۱۹۶۲۷
اقتصادنیوز: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان از طریق برنامه‌های رسیدساز جعلی تلفن همراه هشدار داد.
هشدار صادر شد/ پلیس برای این مدل کلاهبرداری جدید توضیح داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ سرهنگ عبداله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با اشاره به یکی از شیوه‌های کلاهبرداری اظهارکرد: کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری موفق شدند افراد فرصت طلبی را که از طریق سایت دیوار ضمن خرید کالاهای مختلف به بهانه نداشتن کارت عابربانک و پرداخت از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ، تاپ و... با نشان دادن رسید جعلی پرداخت اینترنتی توانسته بودند بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال اخاذی کنند، شناسایی و دستگیر کرده و تحویل مقامات قضایی دهند.

وی با اشاره به این پرونده کلاهبرداری افزود: قیمت پیشنهادی متهمان برای خرید کالاها، بالاتر از عرف بازار بوده که این امر منجر به عجله مالباختگان در انجام معاملات و عدم بررسی و استعلام رسیدهای ارائه شده بوده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری در ادامه با هشدار به شهروندان خطاب به آنان گفت: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و... آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ،تاپ و.. می‌کند و وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد مراقب باشید. این افراد فرصت طلب برای جلب اعتماد با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی تماس می‌گیرند و در اینگونه مواقع شما باید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

چولکی تصریح کرد: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و.. آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را با ارائه رسید کاغذی عابر بانک یا شبا داده و ادعا می‌کند که  پیامک واریزی تا ساعتی دیگر می‌رسد شما می‌توانید بلافاصله  با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

وی با اشاره به این شیوه از کلاهبرداری گفت: به رفتارهای غیرمتعارف نظیر پیشنهاد قیمت بالا و انجام معاملات در محل‌های غیرمعمول حساس شده و دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله داشته باشید.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا همچنین تاکید کرد: در این نوع معامله اگر فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ،تاپ و… یا با ارائه رسید کاغذی عابر بانک و شبا می‌کند و حتی در ادامه پیامک واریز وجه نیز برای تلفن همراه شما ارسال می‌شود، دقت فراوانی در بررسی و احراز اصالت سرشماره بانک مربوطه داشته باشید؛ "ضمناً شما می‌توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید