مروری بر گذشته و حال یک رویداد

جزئیات برنامه آمریکا برای حملات گسترده به شهرهای عراق!

کدخبر: ۶۱۹۷۲۰
اقتصادنیوز: درگیری میان نیروهای عراقی و نظامیان آمریکایی مستقر در عراق و سوریه بالا گرفته است. با گسترش حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا از سوی جنبش های عراقی، برخی ناظران از احتمال گسترده شدن حملات آمریکا در این کشور می‌گویند؛ شاید شبیه آنچه ایلات متحده، 20 سال پیش در دستور کار قرار داد و حملات گسترده به شهرهای عراق را آغاز کرد.
جزئیات برنامه آمریکا برای حملات گسترده به شهرهای عراق!

به گزارش اقتصادنیوز، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه و به طور ویژه در عراق این روزها در شرایطی بحرانی به سر می‌برند و به واسطه حملات گسترده نیروهای مقاومت امنیت ندارند. حملاتی که با از سرگیری دوباره جنگ حماس و اسرائیل پس از آتش بس موقت شدت بیشتری هم پیدا کرده است.

اقدامات تلافی جویانه واشنگتن هم در قالب بمباران پایگاه‌های مقاومت برای پایان دادن به این تهدیدهای نظامی چندان موثر واقع نشده است و در روز گذشته هم شاهد حمله مقاومت عراق به پایگاه نظامی آمریکا بودیم. در این بین پارلمان عراق هم به دنبال اخراج قطعی نظامیان آمریکا از این کشور است که خود به دردسری تازه برای کاخ سفید تبدیل شده است.

این درگیری ها حالا شدت بیشتری گرفته؛ تا آنجا که امروز پنجشنبه، نظامیان آمریکایی با هدف قرار دادن مقر النجباء در بغداد، 2 فرمانده حشدالشعبی را ترور کردند.

خبر مرتبط
2 نیروی حشد الشعبی کشته شدند/ حمله آمریکا به ساختمان وزارت کشور عراق + فیلم

اقتصاد نیوز: در پی حمله به مقر الحشد الشعبی در عراق دو نفر به شهادت رسیدند .

بر این اساس برخ ناظران از یک احتمال سخن می گویند؛ آنکه واشنگتن موشک باران مواضع گروه مقاومت عراق را بیش از پیش تشدید کند؛ تصمیمی که مسبوق به سابقه بوده و حتی شکلی شدیدتر هم به خود گرفته بود. حدود 20 سال پیش که نظامیان این کشور حضور جدی‌‎تری در عراق داشتند، درست در همین روزها از دی‌ماه بود که آمریکا برنامه‌ریزی‌های خود را برای انجام حملات موشکی به شهرهای عراق آغاز کرد.

خبر مرتبط
خون عراقی‌ها به جوش آمد/ کتائب حزب الله آمریکا را تهدید کرد

اقتصادنیوز:کتائب حزب‌الله عراق بر تداوم مقابله با دشمنان تا به شکست کشاندن توطئه‌های آن‌ها تأکید کرد.

بنابر آنچه روزنامه اطلاعات در 12 دی ماه سال 1383 منتشر کرده است، ارتش آمریکا بنا داشته است تا حملات گسترده به شهرهای عراق را از سر بگیرد. طبق اعلام یک مقام نظامی واشنگتن این حملات در راستای سلسله عملیات های تامین امنیت برای مناطق بحرانی صورت خواهد گرفت.

اطلاعات در ادامه همچنین اشاره‌ای به حملات اسرائیل به فلسطینیان غزه داشته است که تشابه آن با وضعیت این روزهای نوار غزه جالب توجه است. طبق آنچه در این خبر آمده است: ارتش اسرائیل حملاتی مرگبار را در دو جبهه هوایی و زمینی به جنوب غزه انجام داده است که در پی آن 31 شهید و زخمی بر جای مانده است.

1 (17)0

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید