این اتفاق زندگی تهرانی‌ها را دگرگون کرد!+ عکس

کدخبر: ۶۲۰۰۰۰
اقتصادنیوز: حدود 30 سال پیش در این روزها، شبکه مخابراتی تهران با واگذاری حدود یک میلیون خط تلفن تحول مهمی را تجربه کرد.
این اتفاق زندگی تهرانی‌ها را دگرگون کرد!+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز، برقراری ارتباط این روزها به واسطه پیشرفت قابل توجه تکنولوژی به سادگی آب خوردن شده است و کمتر کسی برای برقراری تماس یا ارتباط گرفتن با دوستان و نزدیکانش به چالش بر می‌خورد. فارغ از نقش شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، با گستردگی خطوط تلفن همراه و تنوع شماره‌ای در بازار ابتدایی‌ترین راه ارتباطی به راحتی در دسترس قرار دارد.

اما این سهولت مربوط به یک دهه اخیر است و عمر طولانی ندارد، زمانی در کشور از افزایش میزان اختصاص شماره‌های تلفن ثابت به عنوان دستاوردی بزرگ یاد می‌شد، امری که امروز اصلا محلی از اهمیت ندارد، چرا که تلفن‌های ثابت دیگر همچون گذشته نقش مهم و اساسی را در برقراری ارتباط ایفا نمی‌کنند.

حدود 30 سال پیش بود که شرکت مخابرات بی‌سابقه‌‌ترین طرح توسعه شبکه مخابراتی تهران بزرگ را اجرا کرد؛ طرحی که در آن وعده واگذاری یک میلیون شماره تلفن جدید تحقق پیدا کرد.

Untitled

در 13 دی ماه سال 1373، روزنامه اطلاعات با انتشار مطلبی به این اقدام مهم شرکت مخابرات پرداخته است. در این مطلب فهرستی از مراکز مخابرات در مناطق مختلف شهر تهران به همراه پیش شماره‌ها، ظرفیت واگذاری و تاریخ بهره برداری هر منطقه به تفکیک مشخص شده و در ذیل آن آمده است: «از آغاز توسعه اخیر شبکه مخابراتی تهران بزرگ، یعنی 15 آبان 1373 تا به امروز، 430 هزار شماره تلفن جدید در این شبکه مهم ارتباطی مورد بهره برداری قرار گرفت.»

Capture

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید