اکسیر جوانی کشف شد/ پروتئین hkdc1 شما را از پیری نجات می‌دهد

کدخبر: ۶۲۰۰۲۵
اقتصادنیوز: یک پروتئین توسط متخصصان ژاپنی کشف شده است که می توان به آرزوی قدیمی مردم برای جوان ماندن و فرار از پیری پاسخ مثبت دهد.
اکسیر جوانی کشف شد/ پروتئین hkdc1 شما را از پیری نجات می‌دهد

به گزارش اقتصادنیوز، پیری و کهولت سن برای بسیاری از مردم ترسناک است و هرگز تمایل ندارند تا آن را تجربه کنند، موضوعی که باعث شده تا همواره به دنبال پیشگیری از تحقق این رخداد طبیعی باشند.

این خواسته گسترده عاملی شده است تا نه تنها بازار محصولات مربوط به این حوزه حسابی داغ شود، بلکه دانشمندان هم در تحقیقات خود به سراغ آزمایشاتی برای جلوگیری یا به تاخیر انداختن پیری رفته اند.

در تازه ترین نمونه هم دانشمندان ژاپنی توانستند پروتئینی را کشف کنند که نقش مهمی بر پیشگیری از پیری و کهولت سن ایفا می کند. براساس تحقیقات انجام شده که نتایج آن به تازگی منتشر شده است، دانشمندان دانشگاه اوزاکا در ژاپن پروتئینی به نام hkdc1 پیدا کرده‌اند که به مراقبت از این دو اندامک مهم یعنی میتوکندری و لیزوزوم کمک می‌کند. براساس گزارش ایسنا، این پروتئین نقشی کلیدی در جلوگیری از پیری سلول دارد. میتوکندری‌ها به عنوان منابع انرژی سلول عمل می‌کنند و لیزوزوم‌ها به تمیز نگه داشتن سلول‌ها کمک می‌کنند. وقتی این اندامک‌ها آسیب می‌بینند، مشکلاتی مانند پیری، بیماری‌ها یا اختلال در عملکرد طبیعی سلولی ایجاد می‌کنند.

شوهی ناکامورا نویسنده ارشد این مطالعه توضیح می‌دهد که این برای فرآیند ترمیم لیزوزوم نیز حیاتی است. وقتی hkdc1 را در سلول کاهش می‌دهیم، فرآیند پاکسازی درون لیزوزوم‌ها را مختل می‌کند. این شبیه از بین بردن قدرت ترمیم آنهاست و باعث می‌شود که لیزوزوم‌ها در صورت آسیب با چالش‌هایی در خودترمیمی روبرو شوند.

خبر مرتبط
تاثیر عجیب دروغگویی برسلامت بدن

اقتصادنیوز : دروغگویی صرفا عملی غیراخلاقی نیست که روح و وجدان آدمی را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه نتیجه یک مطالعه نشان می‌دهد که مغز و بدن به همین دلیل با آثار مخرب مواجه می‌شوند.

با توجه به اینکه عملکرد نادرست در این اندامک‌ها با فرآیندهای پیری و شروع بیماری‌های مرتبط با افزایش سن مرتبط است، افشای نقش‌های محوری hkdc1 چشم‌انداز جدیدی را برای مداخلات درمانی با هدف قرار دادن این شرایط ارائه می‌دهد.

موضوعی که البته باید به شکل کامل و گسترده مورد آزمایشات نهایی قرار گرفته و نتایج آن با بررسی دقیق متخصصان همراه باشد تا ببینیم این آرزوی دیرینه بشریت برای جوان ماندن سرانجام رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید