مروری بر گذشته و حال یک رویداد

حمله مرگبار به اسرائیل در جنوب لبنان/ چند نظامی کشته شدند؟

کدخبر: ۶۲۰۰۶۷
اقتصادنیوز: حملات امروز حزب الله لبنان به دو پایگاه مهم اسرائیل، یادآوری است از جنگ 50 سال پیش این دو جبهه که تلفاتی را برای رژیم صهیونیستی به همراه داشت.
حمله مرگبار به اسرائیل در جنوب لبنان/ چند نظامی کشته شدند؟

به گزارش اقتصادنیوز، جنگ حماس و اسرائیل دیگر تنها متمرکز بر این دو جبهه نیست و پای کشورهای مختلفی به میان این غائله باز شده است، از کشورهای منطقه گرفته تا غرب هر کدام به شکلی ارتباطی با این جنگ پیدا کرده‌اند.

فارغ از عملیات گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه و بستن دریای سرخ و تنگه باب المندب توسط نیروهای یمن، حزب‌الله لبنان به شکل ویژه به مقابله با ارتش اسرائیل در جنوب لبنان پرداخته است و حملات موشکی و پهپادی متعددی را علیه نظامیان صهیونیست تا به امروز انجام داده است.

در تازه‌ترین نمونه هم حزب‌الله لبنان امروز اعلام کرده که دو پایگاه مهم المناره و المطله اسرائیل هدف موشک‌های خود قرار داده است. در بیانیه حزب‌الله آمده است: «رزمندگانش در چارچوب حمایت از مردم مقاوم نوار غزه و پشتیبانی مقاومت شجاع و شریف آن، امروز پنجشنبه تجمع نظامیان صهیونیست را در اطراف موضع نظامی المناره و موضع نظامی المطله با سلاح مناسب هدف قرار داده و تلفاتی به آنها وارد کردند.»

خبر مرتبط
بیانیه مهم حزب‌الله صادر شد/ پایگاه‌های المناره و المطله زیر آتش موشک حزب الله

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان بیانیه را علیه اسرائیل صادر کرد.

اتفاقی که حکایت از تکرار جالب تاریخ دارد، درست 50 سال پیش در همین روز بود که حملاتی به مواضع رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان انجام شد. روزنامه اطلاعات مورخ 14 دی سال 1353 درباره این موضوع خبری را منتشر کرده و در توضیح آن نوشته است: «در حمله به جنوب لبنان یک سرباز اسرائیلی به قتل رسید و هفت سرباز دیگر مجروح شدند.»

این روزنامه همچنین به انتشار خبری از حمله نظامیان اسرائیل به روستای طیبه در لبنان پرداخته است که در پی این حمله سه تن از اهالی روستا کشته شدند.

همچنین تصویری از یک زن روستایی که در پی این حادثه مطابق با آداب و رسوم محلی‌شان صورت خود را به نشانه سوگواری به رنگ سیاه درآورده است، در ذیل این خبر چاپ شده است.

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید