بیانیه حماس در واکنش به ادعای اخراج مردم غزه توسط اسرائیل

کدخبر: ۶۲۰۲۵۹
اقتصادنیوز: (حماس) امروز با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات وزیر میراث کابینه رژیم صهیونیستی برای اخراج مردم غزه واکنش نشان داد.
بیانیه حماس در واکنش به ادعای اخراج مردم غزه توسط اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، جنبش حماس در این بیانیه تأکید کرد: این اظهارات، به طور آشکار بیانگر میزان سادیسم و دگرآزاری حاکم بر سران این رژیم تروریستی و حجم جنایات بی سابقه ای است که به دستور مستقیم کابینه اشغالگران علیه غیرنظامیان بی گناه فلسطینی اعم از زنان و کودکان و سالخوردگان صورت می‌گیرد.

جنبش حماس همچنین از جامعه جهانی و سازمان ملل و نهادهای آن خواست برای مجازات رژیم اشغالگر و سران آن به دلیل جنایات و اقدامات غیر انسانی شان علیه مردم فلسطین و همچنین متوقف کردن جنایات مداومشان و نقض صریح کلیه قواعد و قوانین بین المللی که به صورت ارادی و عمدی در مقابل دیدگان جهانیان صورت می گیرد، اقدام کنند.

عمیخای الیاهو وزیر به اصطلاح «میراث» کابینه رژیم صهیونیستی چندی پیش خواستار یافتن راهی دردناکتر از مرگ برای مجازات فلسطینی ها، تخریب روحیه آنها و جلوگیری از قیام مجدد آنها شده بود.

خبر مرتبط
ارجاع متهمان به جاسوسی برای موساد به دستگاه قضایی

اقتصادنیوز: دادستانی کل ترکیه در شهر استانبول ۳۴ فرد مظنون به همکاری با دستگاه جاسوسی اسرائیل (موساد) را برای تکمیل پرونده به دستگاه قضایی این کشور ارجاع داد.

وی همچنین تأکید کرده بود کابینه رژیم صهیونیستی باید در چارچوب اقداماتش در انتقام از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، راهی برای تشویق عدد هرچه بیشتری از اهالی غزه برای مهاجرت به سایر کشورها بیابد.

این وزیر صهیونیست، پیشتر گفته بود که بمباران هسته ای غزه، یکی از گزینه ها برای ریشه کن کردن جنبش حماس است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه نوار غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، در حال بمباران این منطقه تحت محاصره است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید