روسیه برای نخستین بار از موشک‌های کره شمالی علیه اوکراین استفاده کرد

کدخبر: ۶۲۰۲۶۴
اقتصادنیوز: یک مقام ارشد اوکراینی جمعه مدعی شد که روسیه برای نخستین بار از موشک‌های کره شمالی علیه اوکراین استفاده کرده است.
روسیه برای نخستین بار از موشک‌های کره شمالی علیه اوکراین استفاده کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، میخائیلو پودولیاک مشاور ریاست جمهوری اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دیگر هیچ چیزی کتمان نمی‌شود. فدراسیون روسیه در بخش دیگری از جنگ نسل‌کشی، برای نخستین بار با موشک‌هایی که از کره شمالی دریافت کرده است، به قلمرو اوکراین شلیک کرد.

وی شواهدی برای اثبات ادعای خود مطرح نکرد. پیش از این فرماندار منطقه خارکیف در شمال شرق اوکراین گفته بود، مسکو با موشک‌هایی که ساخت روسیه نیست، به این منطقه حمله کرده است.

جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پنجشنبه گفت: نیروهای روسیه در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۳ و ۲ ژانویه ۲۰۲۴ موشک‌های بالستیک کره شمالی را به سمت اوکراین پرتاب کردند و ایالات متحده این موضوع را با شورای امنیت سازمان ملل متحد در میان خواهد گذاشت.

رویترز از محل برخورد موشکی به خارکیف در دوم ژانویه فیلمی تهیه کرده و آن را بررسی کرد. «یوست اولیمانس» محقق هلندی درباره این ویدئو گفت بقایای موشک نشان می‌دهد که این سلاح متعلق به کره شمالی بوده است.

خبر مرتبط
اوکراین به روسیه حمله کرد/ واکنش پدافند هوایی مسکو

اقتصادنیوز: رسانه‌های روسی از خنثی کردن یک حمله موشکی کی‌یف به خاک روسیه خبر داده و اعلام کردند که سامانه‌های پدافند هوایی موشک اوکراین را بر فراز دریای سیاه منهدم کردند.

کره شمالی در سال ۲۰۰۶ اولین بمب هسته‌ای خود را آزمایش کرده و پس از آن کره شمالی مبادلات تسلیحاتی با این کشور را ممنوع کرد.

مقام‌های کره جنوبی در ماه نوامبر مدعی شدند که ممکن است کره شمالی موشک‌های بالستیک کوتاه برد، خمپاره موشک‌های ضدتانک و ضدهوایی به روسیه داده باشد. اما پیونگ یانگ و مسکو این ادعاها را رد کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید