مروری بر گذشته و حال یک رویداد

آرزوی مهمی که عربستان درباره ایران داشت!

کدخبر: ۶۲۰۸۲۶
اقتصادنیوز: این روزها موضوع روابط ایران و عربستان بار دیگر به دلیل تعویق پروازهای حجاج به سرزمین وحی بر سر زبان ها افتاده است.
آرزوی مهمی که عربستان درباره ایران داشت!

به گزارش اقتصادنیوز، ایران و عربستان پس از حدود هفت سال قطع کامل روابط دیپلماتیک، اواخر سال گذشته و طی توافقی با میانجی‌گری چین، بار دیگر روابط خود را از سرگرفتند و با دیدار امسال مقامات ارشد دو کشور و همچنین بازگشایی سفارتخانه‌ها این روابط بهبود یافت.

در این میان اما با ازسرگیری حج عمره و اعزام زائران عمره به عربستان پس از 9 سال، انجام نشدن نخستین پرواز زائران ایرانی بار دیگر روابط ایران و عربستان را به کانون توجه‌ها تبدیل کرد. مسئولان سازمان هواپیمایی علت این اتفاق را صادر نشدن مجوز پرواز از طرف سعودی عنوان کردند و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هم در این باره از پیگیری برای انجام پروازهای حج عمره خبر داد.

به گفته حسام قربانعلی نمایندگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت امور خارجه و نهاد ریاست‌جمهوری در کشور عربستان حضور دارند و در حال مذاکره با طرف سعودی هستند.

وقوع این اتفاق عاملی شد تا سری به تاریخ روابط دو کشور در گذشته بزنیم و حدود 30 سال به عقب بازگردیم. زمانی که روزنامه اطلاعات، درست در همین ایام یعنی در تاریخ 18 دی ماه 1373 مطلبی را به نقل از وزیر کشور عربستان درباره روابط فی مابین دو کشور منتشر کرده است.

خبر مرتبط
آخرین خبر از مذاکرات ایران با عربستان/ طلسم ۹ساله حج عمره شکسته می‌شود؟

اقتصادنیوز: درحالی قرار بود پروازهای حج عمره پس از وقفه ۹ساله چهارشنبه گذشته ازسرگرفته شود که به‌دلایل نامعلوم عربستان سعودی هنوز مجوز انجام این پروازها را صادر نکرده است.

این روزنامه با تیتر «عربستان روابطش با ایران را عادی می‌کند» آورده است: «وزیر کشور پادشاهی عربستان سعودی درباره روابط این کشور با جمهوری اسلامی ایران گفته است آرزوی عربستان داشتن روابطه عادی با ایران است.»

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید