زمان ثبت‌نام حج تمتع اعلام شد+ جزئیات ثبت نام

کدخبر: ۶۲۱۳۴۷
اقتصادنیوز: ثبت‌نام از ودیعه‌گذاران حج تمتع تا ۳۱ تیر ۱۳۸۶ در کاروان‌های حج ۱۴۰۳ از امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ آغاز شد و هزینه علی‌الحساب سفر حج تمتع ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.
زمان ثبت‌نام حج تمتع اعلام شد+ جزئیات ثبت نام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ ثبت‌نام در کاروان‌های حج تمتع از جمعه گذشته (۱۵ دی‌ماه) آغاز شده است. سازمان حج و زیارت پیش از این، ودیعه‌گذاران حج تا ۲۹ اسفند ۸۵ (اولویت نخست) و تا ۳۱ اردیبهشت ۸۶ (اولویت دوم) را فراخوانده بود. قرار بود از ساعت ۱۰ صبح چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه نیز ثبت‌نام از ودیعه‌گذاران حج تا ۳۱ تیرماه ۸۶ (اولویت سوم) آغاز شود.

ثبت‌نام در کاروان‌های حج غیرحضوری بوده و لازم است ودیعه‌گذاران نخست به سامانه https://reserve.haj.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را به‌روزرسانی و کدرهگیری دریافت کنند و پس از انتخاب کاروان، هزینه را (پس از محاسبه مبلغ قبض ثبت نام اولیه و سود متعلق به آن در بانک) از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت کنند.

هزینه علی‌الحساب سفر حج تمتع ۱۴۰ میلیون تومان اعلام شده، هر چند رییس سازمان حج و زیارت گفته هنوز این هزینه به طور کامل محاسبه نشده و احتمال تغییر آن وجود دارد.

سهمیه حج سال ۱۴۰۳ ایران حدود ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شده است، که تا کنون بیش از ۸ هزار نفر در کاروان‌های حج ثبت‌نام کرده‌اند.

سازمان حج اعلام کرده است در صورت خالی ماندن کاروان‌ها از روز ۲۵ دی‌ماه تمام دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع از تاریخ ۱۳۸۶/۰۵/۰۱ به بعد را به‌صورت روزشمار و صرفاً تا تکمیل ظرفیت اختصاصی هر استان (به تناسب ظرفیت خالی) فرا می‌خواند. فراخوان این ودیعه‌گذاران عمومی نبوده و با پیامک به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

همچنین اعلام شده است افرادی که در کاروان‌های حج سال ۱۳۹۹ نام‌نویسی و وجوه مربوط را واریز کرده‌اند، ولی به دلیل لغو سفر حج در آن سال و سال‌های پس از آن موفق به تشرف نشده و تاکنون نیز انصراف نداده‌اند، نیازی به انجام پیش ثبت‌نام نداشته و همزمان با اعلام ثبت‌نام قطعی، به‌صورت مستقیم امکان نام‌نویسی در کاروان‌ها را خواهند داشت.

متقاضیان برای سفر حج تمتع سال ۱۴۰۳ باید دارای گذرنامه حداقل با تاریخ اعتبار ۲۰ آذر ۱۴۰۳ باشند.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، قرار است اعزام کاروان‌های حج تمتع از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) آغاز شود و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) خاتمه یابد.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید