ادعای عجیب مقام اسرائیلی درباره تصمیم تل‌آویو/ تنها انسان‌های وحشی در حماس را تقویت می‌کند!

کدخبر: ۶۲۱۳۸۲
اقتصادنیوز: وزیر خارجه و وزیر جنگ سابق اسرائیل مدعی شد که موافقت با افزایش کمک‌ به غزه تصمیم رسوا کننده‌ای است که تنها انسان‌های وحشی در حماس را تقویت می‌کند.
ادعای عجیب مقام اسرائیلی درباره تصمیم تل‌آویو/ تنها انسان‌های وحشی در حماس را تقویت می‌کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب اسرائیل بیتنا روز چهارشنبه به شدت با تصمیم کابینه اسرائیل درباره موافقت با افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه انتقاد کرد.

خبر مرتبط
حمله شدید حزب‌الله لبنان به اسرائیل/ پایگاه نظامی «المرج» منفجر شد

اقتصادنیوز: حزب‌الله لبنان خبر داد که مرکز نظامی «المرج» ارتش اسرائیل را مورد حمله قرار داده است.

وی در سخنانی گفت: «تصمیم کابینه برای (موافقت با) ورود کمک‌ به غزه به 400 کامیون در روز، تصمیم رسوا کننده‌ای است که تنها انسان‌های وحشی در حماس را تقویت می‌کند».

وزیر جنگ سابق این رژیم اضافه کردک «افرایش کمک‌ها به غزه، راهی نیست که بتوان جنگ را به پیش برد بلکه تسلیم شده در برابر تروریسم است».

خبر مرتبط
شرط گانتس برای ترک کابینه جنگ نتانیاهو!

اقتصادنیوز: بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی گفت: ما به فعالیت در دولت تا زمانی که نیازی به ما وجود داشته باشد، ادامه می‌دهیم اما اگر شهروندان بخواهند این کابینه را ترک خواهم کرد.

این اظهارات این مقام اسرائیلی در حالی مطرح می شود که آژانس پناهجویان سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که نوار غزه به دلیل حملات رژیم اسرائیل به «مکانی غیرقابل سکونت» تبدیل شده است.

 «عدنان ابوحسنه»، سخنگوی آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان گفت: «غزه بدترین مکان روی زمین است و در حال تبدیل شدن به مکانی غیرقابل سکونت است.»

وی افزود:«۱.۹ میلیون آواره در سراسر این منطقه وجود دارد که از این تعداد حدود ۱.۴ میلیون نفر در ۱۵۵ مدرسه و پناهگاه تحت اداره سازمان ملل زندگی می‌کنند.»

همچنین دفتر اطلاع‌رسانی دولت حماس در غزه خبر داد که در نود و پنج روزی که از جنگ می‌گذرد، اسرائیل هزار و ۹۴۴ کشتار انجام داده که ۳۰ هزار و ۲۱۰ شهید و مفقود بر جای گذاشته است.

در جریان حملات اسرائیلی‌ها، بیش از ۱۰ هزار کودک و هفت هزار زن به شهادت رسیده‌اند. کما اینکه شمار شهدای کادر درمان به ۳۲۶ نفر و شهدای دفاع مدنی، ۴۵ نفر و شهدای خبرنگار هم به ۱۱۲ نفر رسیده است.

سخنگوی آژانس پناهجویان سازمان ملل گفت که اکثر مردم غزه مجبور به فرار به شهر «رفح» در جنوب غزه نزدیک مرز با مصر شده‌اند. ابوحسنه گفت که احتمالاً شمار آوارگان به ۱.۵ میلیون نفر خواهد رسید.

سازمان ملل اعلام کرده که حدود ۸۵ درصد ساکنان غزه آواره شده‌اند.صدها هزار نفر از ساکنان بدون سرپناه زندگی می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که در غزه از هر ۱۰۰ نفر یک نفر تا کنون به شهادت رسیده است. این آمار حیرت آور تلفات به این معنی است که یک درصد جمعیت ۲.۲۷ میلیونی نوارِ محاصره شده غزه تاکنون از بین رفته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید