یک شکایت دیگر علیه اسرائیل/ اردن به دادگاه لاهه مراجعه کرد

کدخبر: ۶۲۱۳۹۸
اقتصادنیوز: نخست وزیر اردن اطلاع داد که کشورش درباره جرائم اسرائیل در نوار غزه ادله محکمه پسندی به دیوان دادگستری بین المللی تحویل می‌دهد.
یک شکایت دیگر علیه اسرائیل/ اردن به دادگاه لاهه مراجعه کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بشر الخصاونه»، نخست وزیر اردن در سخنرانی در پارلمان این کشور گفت: به محض اینکه دیوان دادگستری بین‌المللی شکایت آفریقای جنوبی را علیه جنایت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بررسی کند تحقیقات و درخواست‌های حقوقی لازم را ارائه خواهیم داد.

خبر مرتبط
تاریخ محاکمه اسرائیل اعلام شد

اقتصادنیوز : اسرائیل برای نخستین بار در تاریخ خود در مقابل دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه در روز پنجشنبه به خاطر پرونده اقامه شده توسط آفریقای جنوبی به اتهام کشتار دسته جمعی و جنایت جنگی علیه مردم فلسطین حاضر می‌شود.

وی ادامه داد: موضع ما تغییری نکرده است و به اصول خود در دفاع از فلسطین و آرمان عادلانه آن پایبند هستیم و مفتخریم که در راستای خدمت به فلسطین و آرمان فلسطین مقابله و مشارکت داشته و تخصص خود را ارائه کردیم.

پیشتر «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن گفت کشورش از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه حمایت می‌کند و یک درخواست حقوقی به دادگاه ارائه خواهد کرد.

خبر مرتبط
مخالفت عباس با طرح های اسرائیل

اقتصادنیوز : رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد نوار غزه بخشی از فلسطین است و ‌نمی‌توان طرح‌های رژیم صهیونیستی برای جدا کردن غزه یا بخش‌هایی از آن را قبول کرد.



دیوان بین‌المللی دادگستری فردا پنجشنبه اولین جلسه علنی را در خصوص این شکایت آفریقای جنوبی برگزار می‌کند.

در همین راستا، جنبش حماس مواضع آمریکا در خصوص شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری را «بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی» توصیف کرد و خاطرنشان کرد که واشنگتن تلاش می‌کند سیستم‌های قضایی بین‌المللی را از ایفای نقش خود باز دارد.

روز سه شنبه «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری علیه رژیم صهیونیستی، توجه جامعه بین المللی را از «حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل» منحرف می کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید