برنده بدشانس صدا و سیما درتله افتاد

کدخبر: ۶۲۲۱۲۰
اقتصادنیوز : رییس پلیس فتا پایتخت گفت که متهمین با معرفی خود به عنوان مجریان صدا و سیما و نمایندگان اپراتورها از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.
برنده بدشانس صدا و سیما درتله افتاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار داشت: طی مراجعه خانم جوانی به پلیس فتا مشخص شد شخصی ناشناس با وی تماس گرفته و خود را مجری صداوسیما معرفی کرده و اعلام کرده ایشان برنده خوش شانس جایزه بزرگ صداوسیما شده است که متأسفانه ایشان فریب خورده و تمام موجودی حساب بانکی‌اش که تمام سرمایه زندگی او بوده را در چند لحظه به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به افزایش شکات پرونده به بیش از ۳۰ نفر در جریان رسیدگی خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات سایبری خود را آغاز کردند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد یک باند شش‌نفره تحت عنوان صداوسیما و اپراتورهای تلفن همراه با شیوه‌ی تکراری برنده شدن در قرعه کشی و دریافت جایزه ویژه از شهروندان به صورت تلفنی کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به سرعت عمل قابل تقدیر پلیس در این پرونده ادامه داد: همکارانم در مجموعه پلیس فتا تهران بزرگ با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی و تخصصی و گستراندن چترهای اطلاعاتی موفق شدند تمامی اعضای این باند کلاهبرداری را شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر ۶ متهم را در چند عملیات همزمان در نقاط مختلفی از کشور دستگیر و به پلیس فتا منتقل کنند.

این مقام انتظامی با تاکید بر هوشیاری کامل در پاسخ دهی به تماس‌های ناشناس افزود: شیوه و شگرد کلاهبرداران تلفنی به این صورت است که ابتدا اطلاعاتی را به صورت مهندسی اجتماعی از شما اخذ می‌کنند و سپس با دادن همان اطلاعات به خودتان، شما را در مسیری قرار می‌دهند که پایانش از دست دادن سرمایه زندگیتان است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به ارائه اطلاعات شخصی و بانکی نیست به شهروندان توصیه کرد: هیچ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره شخصی با شما تماس نمی‌گیرد، تماس‌هایی که این موارد را از شما درخواست می‌کند قطعاً کلاهبرداری است، به هیچ عنوان کدهای ورود به نرم افزارهای بانکی و غیربانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید. شهروندان همچنین می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید