بارش نیم متری برف در این استان/ مدارس تعطیل شد

کدخبر: ۶۲۲۱۷۰
اقتصادنیوز: بارش سنگین برف در مناطق مختلف آذربایجان شرقی، موجب مسدود شدن راه های روستایی برخی از این مناطق شد.
بارش نیم متری برف در این استان/ مدارس تعطیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌ها امروز هم ادامه دارد و احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای، آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب‌ها، در نواحی مستعد، بارش تگرگ و در ارتفاعات و مناطق کوهستانی کولاک برف و یخبندان وجود دارد.

در برخی مناطق استان، مانند شهرستان ورزقان، ارتفاع برف بیش از نیم است.

اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز مدارس برخی شهرهای استان را به دلیل بارش برف و کولاک شدید، امروز غیرحضوری اعلام کرد.

گروه‌های راهداری و امداد جاده‌ای نیز در شبانه روز گذشته، خودروهای گرفتار در برف و کولاک را نجات دادند.

تلفن گویای ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی بوده و ترددکنندگان جاده‌ها می‌توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده‌ها استفاده کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان مرند از مسدود بودن راه ۴۰ روستای شهرستان مرند خبر داد.

با اعلام فرماندار شهرستان اهر، جاده‌های ۲۳۱ روستای شهرستان مسدود است و فقط محورهای اصلی برای عبور و مرور باز است.

با اعلام فرماندار شهرستان هوراند نیز تمامی راه‌های ۱۱۰ روستای این شهرستان، مسدود بوده و تردد در محور هوراند به اهر در گردنه تازه کند، به دلیل کولاک و برف سنگین، علیرغم تلاش راهداری امکان پذیر نیست؛ همچنین تردد در محور هوراند به اقبراز و هوراند به آبش احمد به کندی، با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی امکان پذیر است.

همچنین با وجود تلاش‌های راهداران شهرستان ورزقان، راه ارتباطی ۱۶۳ روستای این شهرستان همچنان مسدود است و تردد در آنها امکان پذیر نیست.

رانندگی در جاده‌های کوهستانی، فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است و بسیاری از راه‌های فرعی روستایی مسدود است.

بر اساس اعلام مسئولان، رانندگان از سفرهای غیر ضروری در محورهای کوهستانی خودداری کنند و ترددکنندگان جاده‌ها باید موارد ایمنی در رانندگی را رعایت کنند و تجهیزات ایمنی زمستانی به همراه داشته و در صورت تردد ضروری سوخت کافی در باک خودرو و لباس گرم به همراه داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید