احتمال ورود اتحادیه اروپا به دریای سرخ/بورل از بررسی یک ماموریت دریایی خبر داد

کدخبر: ۶۲۲۲۱۶
اقتصادنیوز: مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داد که این اتحادیه در حال بررسی راه‌اندازی یک ماموریت دریایی در دریای سرخ است.
احتمال ورود اتحادیه اروپا به دریای سرخ/بورل از بررسی یک ماموریت دریایی خبر داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت پیشنهادی را به کشورهای عضو این اتحادیه ارسال کرده است تا مأموریت دریایی در دریای سرخ را برای اطمینان از ناوبری ایمن آغاز کنند.

خبر مرتبط
فوری/حمله مجدد به یمن/آمریکا و انگلیس ارتفاعات «جدع» را هدف قرار دادند

اقتصادنیوز: رسانه‌های یمن اطلاع دادند که آمریکا و انگلیس مجددا به مناطقی از استان الحُدَیْدَة واقع در غرب این کشور حمله کرده‌اند.



وی افزود این امکان وجود دارد که اتحادیه علاوه بر ماموریت «آتلانتا» که در حال حاضر در سواحل سومالی در حال انجام است، یک عملیات دریایی جدید اروپایی را نیز اعلام کند.

بورل گفت مقصد بخش بزرگی از کالاهای انتقالی از طریق دریای سرخ به طور خاص اروپاست.

خبر مرتبط
وقوع حادثه امنیتی برای 2 قایق در دریای سرخ

اقتصادنیوز: نهاد انگلیسی اطلاع داد که امروز حادثه امنیتی مربوط به ۲ قایق کوچک در دریای سرخ رخ داده است.



در سال ۲۰۰۸، اتحادیه اروپا با هدف پیشگیری و مبارزه با دزدی دریایی و حفاظت از کشتی‌ها و محموله‌های دریایی متعلق به برنامه جهانی غذا و اتحادیه آفریقا، عملیات نظامی دریایی «آتالانتا» را در سواحل سومالی آغاز کرد.

در پی تشدید تنش‌ها در نوار غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که تا زمان متوقف نشدن حملات علیه غزه، حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام خواهند داد و به هیچ کشتی وابسته به آن اجازه تردد در آب‌های دریای سرخ و تنگه باب المندب را نمی‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید