معرفی بهترین های فیفا در سال ۲۰۲۳ / گواردیولا بهترین سرمربی شد

کدخبر: ۶۲۲۴۳۵
اقتصادنیوز: مراسم سالانه بهترین های سال فیفا (The Best) ۲۰۲۳ در لندن برگزار شد.
معرفی بهترین های فیفا در سال ۲۰۲۳ / گواردیولا بهترین سرمربی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مراسم بهترین‌های فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) موسوم به «THE BEST» دوشنبه شب از ساعت ۲۲ به وقت ایران در لندن، پایتخت انگلیس آغاز شد.

در این مراسم مطابق هر سال، بهترین بازیکن زن و مرد، بهترین سرمربی زن و مرد، بهترین دروازه‌بان زن و مرد، جایزه پوشکاش (بهترین گل)، بازی جوانمردانه و بهترین هوادار به برگزیدگان اهدا شد.

گزارش کامل برندگان جایزه THE BEST؛ مسی بهترین بازیکن و گواردیولا بهترین سرمربی سال

این مراسم در طول سال‌ها با اسامی و عناوین مختلف برگزار شده است و از سال ۲۰۱۶ در قالب کنونی و تحت عنوان THE BEST برگزار می‌شود. بخشی از آمار و ارقام جالبی که در ادوار برگزاری این مراسم به ثبت رسیده از قرار زیر است:

* به دلیل حضور درخشان و غیرقابل‌انکار فوق‌ستاره‌های دنیای فوتبال در این سال‌ها، یعنی لیونل مسی آرژانتینی و کریستیانو رونالدو پرتغالی، در بخش مردان تنها ۱۶ نام در فهرست برندگان بهترین بازیکن دیده می‌شود. جایزه بهترین بازیکن سال فیفا در مجموع ۱۲ بار بین مسی (۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۹، ۲۰۲۰) و رونالدو (۲۰۰۸، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷) دست به دست شده است.

‌*‌ از سال ۲۰۰۷ به بعد، ۲۰۲۱ تنها سالی بود که هم مسی و هم رونالدو از رسیدن به جمع سه نامزد نهایی THE BEST بازماندند. حد فاصل سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۲۱ هر ساله دست کم یکی از این دو ستاره در جمع سه نامزد نهایی بودند.

* برزیل از حیث تعداد نمایندگانی که این جایزه را فتح کرده‌اند، با هشت نماینده رکورددار است. رونالدو نازاریو ۱۹۹۶، ۱۹۹۷، ۲۰۰۲- رونالدینیو ۲۰۰۴، ۲۰۰۵- روماریو ۱۹۹۴- ریوالدو ۱۹۹۹- کاکا ۲۰۰۷).

* همچنین جورج وه‌آ (لیبریا ۱۹۹۵) تنها بازیکن غیر اروپایی و آمریکای جنوبی است که این جایزه را در بخش مردان تصاحب کرده است.

* علاوه بر این، مارتا، ستاره تیم ملی زنان برزیل نیز ۶ بار این جایزه را به خانه برده و از این حیث رکورددار است.

* یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم فوتبال لیورپول نیز تنها سرمربی است که در بخش مردان دوبار پیاپی (۲۰۱۹ و ۲۰۲۰) THE BEST را فتح کرده است.

در مراسم امسال ارلینگ هالند، ستاره نروژی منچسترسیتی، کیلیان امباپه، ستاره پاری‌سن‌ژرمن و لیونل مسی سه نامزد نهایی بودند.

فهرست برندگان THE BEST در سال ۲۰۲۳ از قرار زیر است:

بهترین بازیکن مرد

لیونل مسی فوق‌ستاره اینتر میامی و تیم ملی آرژانتین به عنوان بهترین بازیکن سال ۲۰۲۳ انتخاب شد. این در حالی بود که پیش‌بینی می‌شد این جایزه به ارلینگ هالند برسد.

بهترین بازیکن زن

آیتانا بونماتی به‌عنوان بهترین بازیکن سال زنان انتخاب شد.

بهترین سرمربی مرد

پپ گواردیولا که با منچسترسیتی سه‌گانه‌ای تاریخی کسب کرده بود، به عنوان بهترین سرمربی مرد سال انتخاب شد.

بهترین سرمربی زن

سارینا ویگمن، سرمربی تیم ملی زنان انگلیس، به‌عنوان بهترین سرمربی فوتبال زنان انتخاب شد.

بهترین دروازه‌بان مرد

ادرسون،دروازه‌بان منچسترسیتی، پس از موفقیت با سیتیزن‌ها در کسب سه‌گانه، عنوان بهترین دروازه‌بان سال را به دست آورد.

بهترین دروازه‌بان زن

مری ایرپس، دروازه‌بان تیم ملی زنان انگلیس، عنوان بهترین دروازه‌بان فوتبال زنان را کسب کرد.

جایزه پوشکاش

جولین گیلرمه مادروگا، برنده جایزه بهترین گل سال ۲۰۲۳ شد.

بازی جوانمردانه

جایزه بازی جوانمردانه به دلیل مبارزه با نژادپرستی به تیم ملی برزیل رسید.

بهترین هوادار

هوادار باشگاه کولو، به دلیل پخش گسترده کلیپ شیر خشک دادن به فرزندش در جریان تماشای بازی فوتبال، به‌عنوان بهترین هوادار سال انتخاب شد.

تیم منتخب فوتبال مردان در سال ۲۰۲۳

تیبو کورتوا، کایل واکر، جان استونز، روبن دیاز، برناردو سیلوا، کوین دی‌بروینه، جود بلینگام، لیونل مسی، ارلینگ هالند، کیلیان امباپه و وینیسیوس جونیور، ترکیب تیم منتخب مردان سال ۲۰۲۳ را تشکیل می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید