خودروی آتش گرفته دردسرساز شد/ نجات جان ساکنان یک مجتمع از میان دود

کدخبر: ۶۲۲۴۶۷
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اعلام کرد که 12 تن از ساکنان یک مجتمع مسکونی از میان دود ناشی از حریق دو خودرو در پارکینگ نجات یافتند.
خودروی آتش گرفته دردسرساز شد/ نجات جان ساکنان یک مجتمع از  میان دود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  جلال ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در یک مجتمع مسکونی در ساعت ۲۰:۱۷ امشب به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل حادثه که یک مجتمع مسکونی در بلوار اصلی تهرانسهر بود، اعزام کرد. 

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان ظرف مدت پنج دقیقه در محل حاضر شدند، گفت: مجتمع مسکونی دارای دو بلوک متصل به هم بود و هر بلوک هم هفت طبقه داشت. آتش‌سوزی در طبقه همکف این ساختمان که هفت دستگاه خودروی سواری در آن وجود داشت، رخ داده و در جریان آن یک دستگاه سواری سمند از قسمت موتور شعله‌ور شده و شعله‌های آتش به اتاق این خودرو و یک دستگاه سواری پژو ۲۰۶ نیز سرایت کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه دود زیادی در پی این حریق طبقات بالایی ساختمان را فرا گرفته بود، گفت: چند نفر از ساکنان تا پیش از رسیدن عوامل آتش‌نشانی اقدام به خروج از منزل کرده بودند. چند نفری نیز در طبقات محبوس شده بودند که آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه اقدامات خود برای اطفاء حریق و نجات را آغاز کردند.

ملکی ادامه داد: یک گروه از آتش‌نشانان با مراجعه خانه‌به خانه اقدام به جستجو در این ساختمان کردند که در مجموع ۱۲ تن را از میان دود غلیظی که طبقات را فرا گرفته بود، نجات دادند. برخی از این افراد ابتدا به پشت بام منتقل شده و سپس به خارج از ساختمان انتقال داده شدند.

به گفته وی، گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز اقدام به اطفاء حریق کرده و پس از ایمن‌سازی کامل محل و تخلیه دود در حوالی ساعت ۲۱:۴۰ به ماموریت خود خاتمه دادند. همچنین کارشناسان آتش‌نشانی نیز اقدامات خود برای تشخیص علت حادثه را آغاز کرده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید