توافق جدید آمریکا و عراق/ تدوین جدول زمانبندی خروج ائتلاف بین‌المللی از عراق

کدخبر: ۶۲۲۶۸۰
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر عراق و مشاور امنیت ملی آمریکا در اجلاس داووس درباره خروج ائتلاف بین‌المللی از عراق رایزنی کردند.
توافق جدید آمریکا و عراق/ تدوین جدول زمانبندی خروج ائتلاف بین‌المللی از عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمد شیاع السودانی با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا درباره تدوین جدول زمانی پایان مأموریت ائتلاف بین المللی در عراق گفت وگو کرد.

خبر مرتبط
اعلام موضع ایران درباره جنگ و ناامنی در منطقه

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران در دیدار با همتای نروژی خود در اجلاس داووس گفت: ایران از جنگ و ناامنی در منطقه استقبال نمی‌کند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: السودانی امروز در حاشیه پنجاه و چهارمین اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس با سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار کرد.

در این نشست بر آغاز کار کمیته دوجانبه بررسی حضور ائتلاف بین المللی در عراق که در سفر سال ۲۰۱۸ وزیر دفاع عراق به آمریکا بر سر آن توافق شده بود، تأکید شد.

خبر مرتبط
ادعای آمریکا در داووس/خواهان کاهش تنش در خاورمیانه هستیم!

اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی کاخ سفید در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: به دنبال جلوگیری از گسترش درگیری و ایجاد شرایط برای کاهش تنش هستیم.

در این دیدار درباره دعوت رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر عراق برای سفر به واشنگتن و توافق برای تعیین تاریخ مشخص این سفر رایزنی شد.

السودانی در این دیدار مخالفت خود را با هرگونه اقدامی که حاکمیت عراق را نقض کند به ویژه حمله اخیر آمریکا به بغداد اعلام کرد.

بر اساس این بیانیه، نخست وزیر عراق به ناآرامی‌هایی که به دلیل تداوم جنگ علیه غزه در منطقه رخ می‌دهد، اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ثبات در منطقه و تلاش برای محدود کردن گسترش تنش‌ها با توقف نسل‌کشی که مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد، آغاز می‌شود، بر لزوم کار بر روی هر چیزی که حق فلسطینی‌ها برای زندگی عزتمند در سرزمینشان را تضمین می‌کند، تاکید کرد.

نخست وزیر عراق پیش تر با اشاره به اینکه پایان یافتن جنگ در غزه خطر افزایش تنش منطقه‌ای را کاهش می‌دهد، تأکید کرد که کشورش برای پایان دادن سریع و منظم به حضور نیروهای ائتلاف بین المللی تلاش می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید