در حاشیه جلسه هیئت دولت ۲۷ دی مطرح شد:

هشدار معاون رئیسی به علی کریمی: تحت پیگرد قرار می گیرد

کدخبر: ۶۲۲۸۲۴
اقتصادنیوز: محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهور در مورد علی کریمی و اقداماتی که علیه امنیت ملی انجام داده عنوان کرد: افرادی که از کشور رفته‌اند، تابع ایران هستند. هر فردی چه تبعه ایران چه غیرتبعه ایران علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد تحت پیگرد قرار می‌گیرد.
هشدار معاون رئیسی به علی کریمی: تحت پیگرد قرار می گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، جلسه هیئت دولت امروز -27 دی ماه 1402-  برگزار شد و وزیران و مسئولین اجرایی در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ دادند.

موافقت هیئت دولت با نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای یا بازنشستگی

سخنگوی دولت از مصوبه هیئت وزیران برای نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای یا بازنشستگی بین صندوق‌های مختلف بازنشستگی با هدف امکان تجمیع سوابق بیمه‌ای، انتقال سوابق و امکان دریافت مستمری جمع خبر داد.

بهادری جهرمی در ادامه افزود: تصمیم‌گیری دولت بر آن شد که سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده با تقویت ساختار و تشکیلات مناسب، به صورت متمرکز متولی نظارت بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باشد و متولی تنظیم‌گری بازار و بازرگانی داخلی در کشور باشد. همه استان‌ها و بخش‌ها نیز موظف به همکاری با این سازمان شدند.

در دفاع از منافع ملی و مردم خود محدودیتی قائل نیستیم

امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع، در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت درباره مذاکرات اخیر با وزیر دفاع روسیه، اظهار کرد: ما با وزیر دفاع روسیه صحبت کردیم و ملاحظاتی که در منطقه داریم باید رعایت شود، مخصوصا احترام به حق حاکمیت ما. این را وزیر دفاع روسیه هم تایید کرد و قرار شد در سند تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت خارجه دنبال می‌کنند حتما لحاظ کنند.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره حملات اخیر به مواضع تروریست‌ها در اطراف مرزهای ایران، تصریح کرد: ما در دفاع از منافع ملی و مردم خود محدودیتی قائل نیستیم، حتماً این کار را انجام می‌دهیم و با اقتدار هم انجام می‌دهیم؛ ما تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کنیم. اگر هر نوع اقدامی با نقض حقوق مردم ما و اقدامات تروریستی علیه مردم ما انجام شود، حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهیم و به شدت این کار را انجام می‌دهیم و هیچ محدودیتی هم قائل نیستیم.

140 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌ها تا پایان سال

سید احسان خاندوزی در حاشیه هیأت دولت گفت: بانک کشاورزی 8 هزار میلیارد تومان، بانک صنعت و معدن 9 هزار میلیارد تومان، بانک صادرات 4 هزار میلیارد تومان، بانک توسعه صادرات ایران 5 هزار میلیارد تومان، پست بانک 2 هزار میلیارد تومان، بانک رفاه 10 هزار میلیارد تومان، بانک ملت 35 هزار میلیارد تومان، بانک قرض الحسنه مهر 3500 میلیارد تومان، بانک تجارت 12 هزار میلیارد تومان، بانک اقتصاد نوین 3 هزار میلیارد تومان و بانک‌های ملی و سپه مجموعا 50 هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه خواهند داشت.

وزیر اقتصاد افزود: به این مجموع، ۱۴۰ هزار میلیارد بهبود کفایت سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت تا پایان اسفند را تجربه خواهیم کرد. سال گذشته ۹۸ هزار میلیارد تومان افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها را داشتیم و در سال ۱۴۰۰، ۴۳ هزار میلیارد تومان بهبود سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت را داشتیم. عدد ۴۳ به ۹۸ و در اسفندماه امسال به ۱۴۰ هزار میلیارد می‌رسد و مجموعا بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت خواهد بود.

وزیر کار از اجرای سیاست‌های جدید کمک معیشتی دولت خبر داد

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: یارانه نقدی تحت هیچ شرایطی قطع نمی‌شود و مطابق ارقامی که به تصویب رسید، ادامه می‌یابد.

مرتضوی از سیاست‌های جدید کمک معیشتی و تشویقی دولت برای تاثیر بر قیمت‌ها خبر داد.

ثبت 361 هزار و ۸۵۵ نظر درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: یک سامانه جهت نظرسنجی خدمات دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که تاکنون ۳۶۱ هزار و ۸۵۵ نظر به صورت سامانه‌ای در آن ثبت شده است که هم در اختیار دستگاه و هم در اختیار ما قرار دارد که به دستگاه ها در خصوص عملکرد آن‌ها بازخورد می‌دهیم.

میثم لطفی در ادامه عنوان کرد: در روز گذشته طبق آمار ثبت شده ۷ هزار ۱۱۲ نفر از شهروندان در خصوص خدمات دستگاه‌ها اظهار نظر ثبت کرده‌اند، ما بیشترین همکاری را در وزارت بهداشت و درمان داشته‌ایم که مخاطبان زیادی را هم در دستگاه‌های اجرایی دارد. لذا؛ امیدواریم سایر دستگاه‌ها هم حضور یابند. 

توضیحات معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص شکایت از اسرائیل، ترامپ و علی کریمی

محمد دهقان، معاون حقوقی رییس جمهور، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره شکایت از ترامپ به دلیل نقش در ترور سردار سلیمانی گفت: راجع به کلیه کسانی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشتند ما در داخل کشور پرونده تشکیل دادیم و قوه قضاییه در حال رسیدگی است و آنها به خاطر جرم شخصی‌شان تحت تعقیب قرار می‌گیرند و به زودی قوه قضاییه و محکمه عدلی که در این زمینه شکل گرفته رای لازم را صادرو ما آنها را تعقیب خواهیم کرد. اما علیه دولت آمریکا هم ما شکایت تهیه کرده‌ایم و الان به دولت آمریکا اخطار داده‌ایم و در پایان فروردین ۱۴۰۳ شکایتمان را در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه دولت آمریکا به ثبت می‌رسانیم

دهقان درباره شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ این شکایت انجام شد.  ما به خاطر برداشتی که از کنوانسیون و ماده ۹ آن داشتیم چون این شائبه وجود داشت که شکایت مستقیم ما ممکن است منجر به شناسایی رژیم صهیونیستی به عنوان دولت باشد، از این کار اجتناب کردیم.

او در مورد علی کریمی و اقداماتی که علیه امنیت ملی انجام داده عنوان کرد: افرادی که از کشور رفته‌اند، تابع ایران هستند. هر فردی چه تبعه ایران چه غیرتبعه ایران علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

تولید آفت‌کش‌های هسته‌ای برای نخلستان‌های کشور

رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فناوری جدید هسته‌ای به دنبال پاکسازی آفات موجود در نخلستان‌های کشوریم. سامانه‌ای را طراحی و ساخته‌ایم و کارشناسان سازمان انرژی اتمی به صورت میدانی در نخلستان‌های کشور در حال آزمایش این آفت‌کش جدید هستند.

وزیر راه: 60 هزار قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ثبت و کد رهگیری دریافت شده است

مهرداد بذرپاش در حاشیه جلسه هیات وزیران،‌ گفت: موجر و مستاجر می‌توانند به صورت رایگان به سامانه قراردادهای اجاره یا سامانه خودنویس مراجعه کرده و قراردادهای فی‌مابین‌شان را با حضور شاهدان نوشته، امضا و ثبت کنند.

وزیر راه و شهرسازی از ثبت و صدور کد رهگیری برای 60 هزار قرارداد سامانه خودنویس سخن گفت و افزود: از 200 هزار نفری که وارد سامانه شده و اطلاعات اولیه‌شان را ثبت کرده‌اند، 60 هزار نفر قراردادهای‌شان را نهایی کرده‌اند. برای همه این قراردادها کد رهگیری صادر شد که همگی این قراردادها در نظام معاملات مسکن کشور معتبر است.

افتتاح ۵ موزه جدید در سوم خرداد ۱۴۰۳

سردار بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، در حاشیه جلسه هیات دولت، عنوان کرد: این بنیاد به دنبال ماموریت مقام معظم رهبری مبنی بر ۱۰۰ برابر کردن سهم حوزه کتاب تا امروز ۳۰ برابر شدن سهم حوزه کتاب را اجرایی کرده‌ایم.

کارگر از افتتاح پنج موزه جدید در پنج استان کشور در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ خبر داد.

وجه متقاضیان عمره در صورت درخواست برمی‌گردد 

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکل ایجاد شده برای عمره مفرده و بازگشت وجه واریزی ثبت‌نام کنندگان اظهار کرد: هماهنگی لازم با بانک مرکزی انجام شده و کسانی که می‌خواهند، پولشان به سرعت به آنها برمی‌گردد. ان‌شاءالله دوستان وزارت خارجه همت کنند و با همتایان سعودیشان این مشکل را حل کنند و دولت سعودی هم با تلاش بیشتر این مسئله را حل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال که بهانه سعودی‌ها برای لغو عمره چه بوده است؟ گفت: من در جریان نیستم.

وزیر کشور: امنیت مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی بالا بود

احمد وحیدی در حاشیه هیأت دولت با اشاره به دستگیری تروریست‌های کرمان، گفت: ملیت یکی از تروریست‌ها تاجیکی بود و درباره هویت تروریست دیگر نیز در حال بررسی هستیم و به احتمال زیاد آن فرد هم تاجیکی است. او تأکید کرد: امنیت مراسم بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی بالا بود و همه پیش‌بینی‌های لازم انجام شده بود.

۲۶۹۴ اتوبوس برقی به حمل و نقل تهران اضافه می‌شود

علیرضا زاکانی در حاشیه هیأت دولت، گفت: بحث کارشناسی تراموا انجام شده است و در حال پیگیری آن هستیم.

شهردار تهران افزود: در زمان تحویل شهرداری توسط بنده ما ۱۸۶۰ اتوبوس تحویل گرفتیم که ۸۸۰ عدد در حال خدمت بود، اما اکنون بیش از ۷۵۰ اتوبوس نو اضافه کردیم و بازسازی اساسی هم داشتیم. قرارداد ۴۶۹۴ دستگاه اتوبوس منعقد شده که ۲۶۹۴ اتوبوس برقی است که این حرکت بی‌نظیر است.

بیش از ۳۵ میلیون کاربر در پنجره ملی خدمات دولت احراز هویت شده‌اند

عیسی زارع‌پور در حیاط دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند سال گذشته برای نخستین بار در دولت سیزدهم راه‌اندازی شد، ادامه‌داد: تکلیف دستگاه‌ها این بود که سال گذشته ۳۰ درصد از خدمات خود را به صورت از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه دهند.

وزیر ارتباطات افزود: در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تا کنون بیش از ۳۵ میلیون کاربر احراز هویت شده‌اند که برای ارایه خدمات خود از آن استفاده کرده‌اند. این رکورد بزرگی است چرا که در اوایل فروردین امسال این عدد ۱۳ میلیون کاربر بوده که  با رشد تقریبا ۲۷۰ درصدی مواجه شده است.

صدور مجوز تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی

علی سلاجقه، رییس سازمان محیط زیست، در حاشیه جلسه دولت با بیان اینکه دولت اقدامات ارزنده‌ای در حوزه انرژی پاک انجام داده است، افزود: در حوزه برق خورشیدی کارهای لازم برای تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی درحال انجام است و مجوزهای لازم برای کمتر از ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی صادر شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید