آغاز پیش فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر

کدخبر: ۶۲۲۸۲۸
اقتصادنیوز: پیش‌فروش بلیت‌ نمایش‌های صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ساعت ۱۰ صبح فردا (پنجشنبه ۲۸ دی) برای علاقه‌مندان و مخاطبان تئاتر آغاز خواهد شد.
آغاز پیش فروش بلیت جشنواره تئاتر فجر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پیش‌فروش بلیت نمایش‌های صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در سایت «گیشه تئاتر» آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، پیش‌فروش بلیت‌ نمایش‌های صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ساعت ۱۰ صبح فردا (پنجشنبه ۲۸ دی) برای علاقه‌مندان و مخاطبان تئاتر آغاز خواهد شد.

سایت «گیشه تئاتر» به نشانی gishehtheater.ir آماده ارائه بلیت نمایش‌های جشنواره تئاتر فجر خواهد بود.

همچنین مدیرکل هنرهای نمایشی در آستانه آغاز چهل‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نوشت: نقش‌آفرینی عرصه «نمایش»، به دلیل نزدیکی عمیق به آنچه در متن زندگی و بطن تفکّرات مردم می‌گذرد، هرروز بیش‌ازپیش سنگین‌تر و خاص‌تر می‌شود.

در متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است:

«از بدیهی‌ترین واقعیت‌های امروز جوامع انسانی، نیاز مبرم و روزافزون زیست‌فرهنگی- اجتماعی افراد و خانواده‌ها، به معنویّتی ارزش‌مدار، برای رهایی از منفعت‌گرایی‌های فردمحور و به‌طور مشخص‌تر، تشنگی برای دریافت پیام معصومانه‌ هنر، برای برون‌رفت از پراکندگی‌ها و اسارت‌های جهان مدرن است.

چراکه دستاوردهای شگفت علم و تکنولوژی در دوران معاصر، بی‌گمان آسایش بیشتر و فراگیرتری را برای زندگی نسل معاصر تأمین کرده است اما آنچه در این مسیر، رنگ ‌باخته و انسان را تنهاتر از پیش نشان می‌دهد؛ فقر آرامش و معنا در سکانس‌های مختلف این زندگی است.

این نکته‌ بنیادین، در ایران اسلامی به دلیل زیرساخت‌های فرهنگی- آیینی مردمان شعورمندش، سطحی متفاوت‌تر با این فقر و غربت دارد ولی از سویی دیگر، همین پیشینه‌ اندیشه‌ور و آرمان‌گرا، وظیفه‌ حوزه‌ هنر را در برابر مسئله‌ طرح‌شده، خطیرتر کرده و در این میان، رسالت و نقش‌آفرینی عرصه‌ «نمایش»، به دلیل نزدیکی عمیق به آنچه در متن زندگی و بطن تفکّرات مردم می‌گذرد، هر روز بیش‌ازپیش سنگین‌تر و خاص‌تر می‌شود.

 این نقش‌پذیری و درک رسالت اجتماعی هنر نمایش، خود را مؤثرتر از هر رویکردی، در توجّه به مقوله‌ «بازخوانی و بازتولید ارزش‌های انقلابی-آیینی و تدوین و ارائه‌ آثاری مبتنی بر کیفیت والای هنری و دربردارندگی ارزش‌های محتوایی و سطوح متنوّع زیباشناختی»، برای حصول به امید و نشاط و همدلی‌های اصیل، نشان می‌دهد تا در راستای اشاعه‌ ثبات‌بخشی به مولّفه‌های اسلامی و انقلابی و ملّی، بیانی مؤثرتر و ماندگارتر داشته باشد.

 آنچه گفته آمد؛ به فضل الهی و همت تمامی فعالان عرصه‌ وسیع هنر نمایش در سراسر میهن اسلامی و حضور میهمانانی از سایر ملل، اینک در شمایل «چهل‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر»، به صحنه‌ تماشای مردم فهیم کشورمان، صاحب‌نظران و هنرمندان ارزشمند و مشتاق بهره‌گیری از تجربیات برتر، خواهد رسید.

اینجانب، دستان توانمند جوانان مستعدّ و پیشکسوتان عزّتمند این صحنه و همراهان تلاشمندم در ایران امروز را به ارادت و صمیمیّت می‌فشارم و استمرار سلامتی و مشارکت تأثیرگذار تمامی فعالان متنوّع این حوزه را از درگاه خداوند متعال، آرزو می‌کنم.»

چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید