دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس/رایزنی‌های مهم در حاشیه اجلاس داووس

کدخبر: ۶۲۲۹۲۳
اقتصادنیوز: وزرای خارجه ایران و انگلیس در حاشیه اجلاس داووس با یکدیگر دیدار کرده و به رایزنی درباره موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه‌ای پرداختند.
دیدار وزرای خارجه ایران و انگلیس/رایزنی‌های مهم در حاشیه اجلاس داووس

به‌ گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در دیدار امیرعبداللهیان و کامرون که امروز در سوئیس انجام شد، موضوعات مختلف دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل‌نظر قرار گرفت.

وزیر خارجه ایران همچنین در گفت‌وگوی روز دهم دی‌ماه خود با وزیر خارجه جدید انگلیس، ابراز امیدواری کرد لندن با اتخاذ رویکرد واقع‌بینانه و سازنده در قبال تحولات منطقه و روابط دوجانبه، به بهبود فضای مناسبات کمک کند.

خبر مرتبط
رایزنی مهم امیرعبداللهیان و رئیس مجمع جهانی اقتصاد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران رئیس مجمع جهانی اقتصاد در اجلاس داووس درمورد تحولات جهانی رایزنی کردند.

امیرعبداللهیان به کامرون گفته بود: ریشه بحران فلسطین نه به وقایع هفت اکتبر، بلکه به ۷۵ سال اشغالگری رژیم اسرائیل، تجاوز مستمر آن به حقوق اساسی فلسطینیان، ارتکاب جنایات جنگی در فلسطین و نسل کشی این ملت مظلوم باز می‌گردد که البته نقش انگلیسی در این مسائل روشن است.

خبر مرتبط
دیدار مهم امیرعبداللهیان در اجلاس داووس/تاکید بر حمایت ایران از ثبات و امنیت در سوریه

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در حاشیه اجلاس داووس بر حمایت ایران از ثبات و امنیت در سوریه تاکید کرد.

او با تقبیح به کارگیری معیارهای دوگانه توسط آمریکا و برخی کشورهای غربی در قبال غزه و اوکراین گفت: نمی شود به رژیم اسرائیل اجازه داد که در غزه مرتکب قتل عام زنان و کودکان و نسل‌کشی شود و منطقه را به آتش بکشد، اما توقف یک کشتی صهیونیستی در دریای سرخ را به مخاطره انداختن امنیت این آبراه اقتصادی قلمداد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید