2 بزرگراه‌ مرگبار تهران برای موتورسواران

کدخبر: ۶۲۳۲۵۰
رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه آزادگان بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت موتورسواران را به خود اختصاص داده است.
2 بزرگراه‌ مرگبار تهران برای موتورسواران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری شهر سرهنگ رابعه جوانبخت رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص ساعات تصادفات در معابر شهر تهران اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ساعت ۲۴ شب تا ۴ صبح بیشترین تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران را با ۲۴ درصد به خود اختصاص داده است و واقعا باید گفت که در این ساعات موتورسواران در سطح معابر چه کار می کنند که نشان دهنده آن است که اینها افراد جوانی هستند که برای انجام حرکات نمایشی و چرخ زدن ها در معابر خلوت بیرون می آیند و متاسفانه تفریحات غیر ایمن در آن هنگام از شب به جز تصادفات فوتی خروجی دیگری ندارد.

او افزود: رتبه دوم هم بین ساعات ۲۰ تا ۲۴ با ۲۳ درصد از تصادفات فوتی و ساعت ۱۶ تا ۲۰ هم ۱۹ درصد از تصادفات فوتی را در شهر تهران به خود اختصاص داده است. بیشترین ساعات تصادفات فوتی موتورسواران در ساعات تاریکی هوا اتفاق می افتد و دلیل آن هم به دیده نشدن موتورسیکلت ها باز می گردد. موتورسواران اغلب توسط دیگر رانندگان در معابر خلوت و تاریک دیده نمی شوند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بزرگراه امام علی (ع) و بزرگراه آزادگان بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت موتورسواران را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ جوانبخت بیان کرد: بررسی های ما وقتی با رانندگانی که با موتورسیکلت سواران تصادف و برخورد داشته اند حکایت از این دارد که می گویند ما موتورسیکلت سوار را ندیده ایم و حرف از دیده نشدن آنها می زنند. حرکت با چراغ روشن حتی در طول روز توسط موتورسیکلت سواران می تواند از تصادفات آنها در سطح معابر کاهش دهد و این موضوع تحقیق و به اثبات رسیده است. اگر کلاه ایمنی و بدنه موتورسیکلت هم شبرنگ باشد به موضوع کاهش تصادفات کمک می کند.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ افزود: باز هم از خانواده موتورسواران خواهش می کنیم که کلاه ایمنی را تهیه کرده و در اختیار آنان قرار بدهند چرا که بالاترین آسیب و صدماتی که به موتورسیکلت سواران وارد آمده به سر و جمجمه آنها بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید