سرما و یخبندان شدید جان 60 آمریکایی را گرفت

کدخبر: ۶۲۳۲۷۲
اقتصادنیوز :رسانه‌ها و مقامات آمریکا اعلام کردند در پی وقوع سرما و یخبندان شدید در مناطق مختلف این کشور دست‌کم ۶۰ نفر جان باختند و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز در معرض سرمای شدید قرار دارند.
 سرما و یخبندان شدید جان 60 آمریکایی را گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، مقامات آمریکا اعلام کردند که در پی طوفان و سرمای شدید اخیر در مناطق مختلف آمریکا تاکنون دست‌کم ۶۰ جان باختند و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز همچنان تحت هشدارهای هواشناسی و سرمای قرار دارند.

به نوشته «ان‌بی‌سی‌نیوز» روز جمعه هشدار بادهای سرد از ایالت مونتانا تا فلوریدا امتداد داشت و هشدار یخ زدگی در سراسر مناطق جنوبی و ساحل خلیج نیز همچنان به قوت خود باقی بود.مقامات محلی و ایالتی در گفت‌وگو با «ان‌بی‌سی‌نیوز» اعلام کردند که تا روز جمعه ۶۰ نفر جان باختند؛ ۱۹ نفر در تنسی، ۹ نفر در اورگان، ۶ نفر در ایلینوی و می‌سی‌سی‌پی، ۵ نفر در ایالت واشنگتن و کنتاکی، ۳ نفر در ایالت در نیویورک، ۳ نفر در لوئیزیانا و ۴ نفر نیز در ایالت‌های آرکانزاس، ویسکانسین، وایومینگ، و نیوهمپشایر جان باختند.

خبر مرتبط
سرمای شدید بی سابقه در سوئد

اقتصادنیوز: موسسه هواشناسی سوئد اعلام کرد روز پنجم ژانویه دمای منفی ۴۴.۶ درجه سانتیگراد را در روستایی به نام «ویتانگی» به ثبت رسانده است. مدیر این مرکز می‌گوید اعلام دمای بی‌سابقه برای عموم را به تاخیر انداخته تا از این رکورد مطمئن شوند.

مقامات دولتی همچنین اعلام کردند که تمام دفاتر ایالتی در تنسی روز جمعه به دلیل هوای خطرناک زمستانی تعطیل شدند.

اداره حمل‌ونقل و زیرساخت‌های نشویل صراحتاً به ساکنان «میوزیک سیتی» اعلام کردند که در خانه بمانند، چون وضعیت یخ‌بندان جاده‌ها در بدترین حالت است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید