روایت رئیسی از علت اعمال تروریستی اسرائیل/برای انحراف افکار عمومی از جنایات‌شان در غزه صورت می‌گیرد

کدخبر: ۶۲۳۶۴۶
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور با اشاره به شهادت ۵ تن از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه گفت: صهیونیست‌ها به امید انحراف افکار عمومی منطقه و جهان از جنایات بی‌نتیجه خویش در غزه اقدام به ارتکاب چنین جنایاتی می‌کنند.
روایت رئیسی از علت اعمال تروریستی اسرائیل/برای انحراف افکار عمومی از جنایات‌شان در غزه صورت می‌گیرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در جلسه بعدازظهر امروز یکشنبه هیئت دولت، با تبریک و تسلیت شهادت ۵ تن از مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، هدف ارتکاب چنین اعمال جنایتکارانه و تروریستی را از سوی رژیم صهیونیستی سردرگمی و استیصال ناشی از شکست این رژیم جعلی در رسیدن به اهداف اعلامی خود دانست و تصریح کرد: صهیونیست‌ها به امید انحراف افکار عمومی منطقه و جهان از جنایات بی‌نتیجه خویش در غزه اقدام به ارتکاب چنین جنایاتی می‌کنند، اما قطعا در تحقق این هدف نیز موفقیتی نخواهند داشت.

خبر مرتبط
جزئیات دیدارهای امروز رئیسی با سفرای 2 کشور خارجی

اقتصادنیوز: رئیس دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه ایران آماده گسترش همکاری با کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو است، گفت: کشورهایی مثل آمریکا و برخی دولت‌های غربی و رژیم صهیونیستی که بیشترین ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، منشا اصلی گروه‌های تروریستی هستند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «ثریا» به مدار ۷۵۰ کیلومتری زمین و دریافت اولین سیگنال‌ها از آن، ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران صنعت فضایی کشور، این پرتاب موفقیت‌آمیز را دستاوردی بزرگ برای کشور خواند که با وجود تاخیرهای مکرر، این روزها با سرعت گرفتن پیشرفت صنایع فضایی به انجام رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در گزارشی از جزئیات تزریق ماهواره به مدار ۷۵۰ کیلومتری، استفاده از ماهواره‌بر با سوخت جامد سه مرحله‌ای را که فناوری پیچیده آن فقط در اختیار چند کشور جهان است، از دیگر دستاوردهای پرتاب ماهواره ثریا برشمرد و افزود: این دهمین پرتابی بود که طی ۲ سال گذشته انجام شد و معادل تمام پرتاب‌های انجام شده در ۱۰ سال پیش از دولت مردمی است.

خبر مرتبط
پیام تسلیت «رئیسی» در پی ترور پنج تن از مستشاران ایرانی در سوریه

اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در پیامی به شهادت رساندن پنج تن از مستشاران سرافراز ایران اسلامی توسط رژیم جنایت‌کار صهیونیستی را تسلیت گفت.

در ادامه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز ضمن ارائه گزارشی از رشد بهره‌وری در کشور اظهار داشت: نرخ رشد بهره‌وری کل عوامل تولید در کشور در ۵۰ سال گذشته به طور متوسط حدود ۲ دهم درصد بوده که این عدد در سال‌های ۹۶ تا ۹۹ به منفی ۶ دهم درصد کاهش یافت، اما در ۲ سال گذشته به عدد ۳.۷ درصد رسید که رشدی خیره‌کننده را نشان می‌دهد.

رئیسی در واکنش به این گزارش، ارتقای بهره‌وری را سیاست نظام،‌ تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و ضرورت کشور دانست و تصریح کرد: افزایش نرخ بهره‌وری در دولت سیزدهم رضایت‌بخش است، اما نباید به این میزان بسنده شود.

در ادامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز تحویل هفته‌ای ۱۰۰ خودروی برقی به شهرداری تهران خبر داد و خاطرنشان کرد: این خودروها بهره‌وری در مصرف سوخت را تا ۵ برابر و آلایندگی‌های محیط زیستی را تا ۷۳ درصد نسبت به خودروهای روز دنیا کاهش می‌دهند.

علی‌آبادی با بیان اینکه تحویل این خودروها یکی از تحولی‌ترین اقدامات دولت مردمی محسوب می‌شود، از افزایش تعداد خودروهای تحویلی در اسفندماه خبر داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز گزارشی از اجرای پویش سلامت و مشارکت حدود ۴۶ میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۸ سال کشور در آن خبر داد که دکتر رئیسی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران اجرای این طرح، آن را اقدامی هوشمندانه و از جلوه‌های تقدم رویکرد پیشگیری بر درمان در نظام سلامت کشور دانست.

رئیس جمهور در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت فرا رسیدن سالروز ولادت امام جواد (ع) را تبریک و تهنیت گفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید