سردار سلامی: رمز بقا هر جامعه‌ای، قوی بودن است

کدخبر: ۶۲۳۹۶۵
اقتصادنیوز: فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قوی بودن هر جامعه‌ای وابسته به اقتدار علمی آن است.
سردار سلامی: رمز بقا هر جامعه‌ای، قوی بودن است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیدار روسای دانشگاه های برتر و معین کشور با رئیس جمهور که روز سه شنبه در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن به این موضوع اشاره دارد که  به جن و انس طی کردن اقطار آسمان ها و زمین را عنایت فرموده است‌. البته مشخص است که‌ پیمودن اقطار آسمان و زمین از طریق مکان هندسی ممکن نیست وحتی اگر با سرعت نور حرکت کنیم، میلیاردها سال نوری زمان لازم است تا فاصله بین دو سیاره طی شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اما این طی کردن به صورت طبیعی، اتصال ذهن به دنیاهای ناشناخته است. یعنی خداوند به‌نحوی ذهن انسان را خلق کرده است که حتی اگر جزء هندسی ذهن کوچک باشد، این ذهن کوچک می تواند تمام بزرگی و شکوه عالم خلقت را درک کند.

وی با بیان اینکه اگر قرار است کشور بزرگی در عالم شویم فقط از طریق اتصال و وسعت یابی ذهن ها میسر است، یادآور شد: هر جامعه ای به اندازه مجموع مساحت ذهنی خود بزرگ می شود. چرا که امکان توسعه مرزهای جغرافیایی کشور نیست اما وقتی از همه ذهن ها یک انتگرال گرفته  شود و مساحت ذهنی جامعه به دست می آید و آن جامعه تعیین کننده عظمت و شکوه یک ملت خواهد بود.

سردار سلامی با اشاره به تجریه قوی ۴۵ ساله جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در جغرافیای سیاسی عالم، نامی از کشورهای ضعیف نیست و رمز بقا هر جامعه ای، قوی بودن است و قوی بودن هم در گرو اقتدار علمی یک جامعه است. 

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم با شخصیتی مرتفع و قوی در مجموع نظام بین الملل داشته باشیم، فقط از طریق علم امکان پذیر است. چرا که علم تراز شخصیت کشورها را رفعت می بخشد و غنای کشورها را توسعه می دهد و علم قدرت کشورها را درخشان می کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما می‌خواهیم با علم به غنا، قدرت، شخصیت و منزلت برسیم و این تمدن جدید خواهد بود.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه کشور ما باید مرکز تمدن نوین اسلامی شود، گفت: اساس این تمدن علم، فرهنگ، و هنر است و ما می خواهیم فضیلت های خود را با علم توسعه دهیم و شما اساتید و مسئولان دانشگاهی بیرق داران این تمدن هستید.

وی با بیان اینکه همه اجزاء سپاه در اختیار دانشگاه است، خاطرنشان کرد: هر جا که خواستید از دستاوردهای علمی و فناورانه سپاه برای رشد علمی جامعه جوان کشور استفاده کنید، ما خادم شما خواهیم بود. همچنین این دستور را می دهم که هر موسسه و دانشگاهی که بخواهد دانشجویان خود را به مراکز فناورانه سپاه معرفی کنند، ما برای رشد علم و فناوری همکاری خواهیم کرد.

نشست دانشگاه حکمت بنیان صبح امروز - سه شنبه - با حضور رئیس جمهور، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد.

بازدید از محصولات میزهای قدرت نرم، نمایشگاه قدر و نمایشگاه آب در کنار میز دانشگاه حکمت بنیان برای برنامه امروز پیش بینی شده بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید