هشدار انصارالله به آمریکا و انگلیس/هر کشتی را که علیه ملت یمن باشد غرق خواهیم کرد

کدخبر: ۶۲۴۰۵۵
اقتصادنیوز: یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن به آمریکا هشدار داد: هر کشتی را که علیه ملت یمن باشد، غرق خواهیم کرد.
هشدار انصارالله به آمریکا و انگلیس/هر کشتی را که علیه ملت یمن باشد غرق خواهیم کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «محمد علی الحوثی» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، امروز (سه‌شنبه)، گفت که حضور آمریکا و انگلیس در راستای دفاع از رژیم صهیونیستی است که دست به کشتار جمعی مردم غزه زده است.

خبر مرتبط
یمن کارمندان انگلیسی و آمریکایی را اخراج کرد

اقتصادنیوز: منبعی بلندپایه در سازمان ملل خبر داد که جنبش انصارالله اعلام کرده است کارکنان دارای تابعیت آمریکایی و انگلیسی حاضر در یمن، عناصر نامطلوب به شمار می‌روند.

الحوثی به آمریکا و انگلیس تأکید کرد: شما از جنایت دفاع می‌کنید، ما از انسانیت. شما از قاتلان دفاع می‌کنید، ولی ما دفاع می‌کنیم تا قتلی صورت نگیرد. انتخاب ما، ارزشهای انسانی است، ولی انتخاب شما قتل و نابودی».

وی  در جریان سخنرانی در یک رژه نظامی که تحت عنوان «طوفان الاقصی» برگزار شد، ادامه داد: «هیچ اهمیتی به حملات شما نمی‌دهیم و از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد. آمریکا و انگلیس دشمنان ما هستند. به آمریکا می‌گوییم که تو تروریست هستی و نمی‌توانیم جنایاتی را که در حق ما مرتکب شده‌ای، فراموش کنیم».

خبر مرتبط
یمن: حملات آمریکا و انگلیس بی‌پاسخ و بدون مجازات نخواهد ماند

اقتصادنیوز: سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، تاکید کرد: هواپیما‌های متجاوز آمریکا و انگلیس ۱۸ حمله هوایی علیه یمن انجام دادند.

 

آمریکا که برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ یک ائتلاف نظامی تشکیل داده است، بامداد امروز به همراه انگلیس و دیگر متحدان مواضعی را در خاک یمن هدف قرار داد.

الحوثی همچنین هشدار داد: آمریکا باید بداند که وقتی بمباران می‌کند و می‌گوید که در وضعیت دفاعی قرار دارد و با جنگنده و ناوهای خود برای قتل ما آمده است، هیچ ترسی از او نخواهیم داشت، بلکه هر کشتی را که علیه ملت یمن باشد، غرق خواهیم کرد.

این مقام انصارالله با بیان اینکه آمریکا و انگلیس باید کشتیهای خود را از دریای سرخ خارج کنند در پایان گفت: «تهدیدهای آمریکا و انگلیس برای ملتی که تسلیم‌ناپذیر است و عاشق شهادت است، هیچ سودی نخواهد داشت. آمریکا و انگلیس اگر به دنبال راه درست هستند، باید به نتانیاهو بگویند که محاصره غزه و حمله به آن را تمام کند. در این صورت، یمن پیام [این کشورها] را خواهد فهمید».

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، صبح امروز (سه‌شنبه)، در واکنش به حملات گسترده ائتلاف آمریکایی به مناطق مختلف یمن، گفت که این تجاوزات بدون پاسخ نخواهند ماند.

آمریکا پیش از این نیز به همراه متحدان خود به مواضع ارتش یمن حمله کرده است. ارتش یمن در پاسخ به این حملات کشتی‌های آمریکایی را در دریای سرخ  مورد حمله قرار داده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید