دیدار وزرای خارجه ایران و فرانسه در نیویورک+ عکس

کدخبر: ۶۲۴۰۶۲
وزرای خارجه ایران و فرانسه در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کردند.
دیدار وزرای خارجه ایران و فرانسه در نیویورک+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه در نیویورک حضور دارد، امشب (سه‌شنبه) سوم بهمن ماه به وقت تهران با همتای فرانسوی «استفان سژورنه» دیدار و گفت‌وگو کرد. 

خبر مرتبط
درخواست مهم امیرعبداللهیان از جامعه بین‌الملل برای توقف حملات اسرائیل به سوریه

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه خواستار اهتمام جدی جامعه بین‌الملل برای توقف تجاوزات رژیم اسرائیل علیه سوریه و نقض تمامیت ارضی این کشور شد.

این نخستین دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه جدید فرانسه است. امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل و مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه نیز در این دیدار حضور داشتند.

14021103000912_Test_NewPhotoFree

فرانسه در حال حاضر ریاست شورای امنیت را برعهده دارد. 

خبر مرتبط
امیرعبداللهیان خواستار توقف فوری جنایات اسرائیل شد

در دیدار وزیران امور خارجه ایران و لبنان در نیویورک، آخرین وضعیت تحولات منطقه خاصه فلسطین و جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این و در سفری که به ژنو داشت با کاترین کولونا وزیر خارجه سابق فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشته بود: به منظور شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با دعوت از وزرای امور خارجه در موضوع فلسطین و ذیل عنوان صلح و‌ امنیت بین‌المللی تشکیل می‌شود، به نیویورک سفر کردم. دیدار با برخی از همتایانم و مقامات بین‌المللی در دستورکار قرار دارد. شهادت بیش از ۲۵ هزار نفر از فلسطینی‌ها، مجروحیت ده‌ها هزار نفر و آوارگی صدها هزار نفر در غزه و‌ کرانه و گسترش بی‌ثباتی در منطقه، نتیجه نسل‌کشی رژیم اسرائیل و حامیانش است.

وزیر امور خارجه پیش از این هم با وزرای خارجه روسیه و لبنان و گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه دیدار کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    کارگزاری مفید