پیشنهاد جدید انگلیس به آلمان / تبادل موشک کروز در راه است؟

کدخبر: ۶۲۴۳۸۵
اقتصادنیوز: روزنامه اقتصادی آلمانی «هندلزبلات» گزارش داد، انگلیس به آلمان مبادله‌ای از موشک‌های کروز را پیشنهاد داده که می‌تواند برای دولت آلمان راهی برای غلبه بر نگرانی‌های مربوط به تحویل موشک به اوکراین باشد.
پیشنهاد  جدید انگلیس به آلمان / تبادل موشک کروز در راه است؟

به گزارش ایسنا، کی‌یف به برلین فشار آورده تا موشک‌های «تاروس» (Taurus) آن را تامین کند. این موشک‌ها به اوکراین این توانایی را می‌دهند که خسارت قابل توجهی را در قلمرو تحت کنترل روسیه ایجاد کند، اما دولت آلمان از نگرانی اینکه چنین کاری می‌تواند باعث افزایش بین‌المللی درگیری شود، مردد است.

این روزنامه آلمانی با استناد به منابع دولتی و دیپلماتیک گزارش داد که دولت انگلیس چند هفته پیش به برلین پیشنهاد کرده بود که می‌تواند موشک‌های کروز استورم شدو را به اوکراین صادر کند و به نوبه خود موشک‌های Taurus آلمانی را دریافت کند.

در گزارش روزنامه اقتصادی آلمانی «هندلزبلات» آمده است: دفتر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در حال تجزیه و تحلیل این پیشنهاد است.

یک شخص مطلع از مذاکرات، گفت که مبادله پیشنهادی به طور بالقوه می‌تواند در برلین مورد پشتیبانی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آلمان از اظهارنظر در مورد این گزارش خودداری کرد.

سخنگوی وزارت دفاع انگلیس هم در واکنش به این گزارش گفت که انگلیس و شرکای آن از جمله آلمان همچنان با هم همکاری می‌کنند تا اوکراین را تا حد ممکن تجهیز کنند «تا بتوانند از قلمرو خود دفاع کند.» دولت آلمان بارها گفته است که فقط با واشنگتن در مورد تحویل تسلیحات به اوکراین همکاری خواهد کرد.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید