افشاگری واشنگتن پست از ماموریت تازه رئیس سیا در خاورمیانه

کدخبر: ۶۲۴۴۶۸
اقتصادنیوز: مقامات آگاه به واشنگتن پست اطلاع دادند خبر دادند که رئیس‌جمهور آمریکا درصدد است رئس سیا را برای حصول توافقی جاه‌طلبانه میان حماس و اسرائیل اعزام کند.
افشاگری واشنگتن پست از ماموریت تازه رئیس سیا در خاورمیانه

به  گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مقاماتی که می‌خواستند نام‌شان فاش نشود عنوان کردند که برنز قرار است برای این مذاکرات به اروپا سفر کند و در آنجا با روسای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و مصر و نخست وزیر قطر دیدار کند.
مصر و قطر کشورهایی هستند که از زمان شدت گرفتن درگیری‌ها میان حماس و رژیم صهیونسیتی با طرفین در ارتباط بوده و حتی به توقف موقت درگیری‌ها و آزادی زندانیان در ماه نوامبر کمک کرده بودند.

خبر مرتبط
درگیری شدید میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان/ تنش در کرانه باختری+فیلم

اقتصادنیوز: گروهی از نظامیان اسرائیلی بعد از ورود ناگهانی به یکی از شهرهای جنوبی کرانه باختری با نیروهای تشکیلات خودگردان درگیر شدند.


سیا تا بدین لحظه به درخواست واشنگتن پست برای اظهارنظر پاسخی نداده است.
به گفته یک مقام مطلع، حماس با رد پیشنهاد توقف ۶۰ روزه درگیری‌ها توسط رژیم صهیونسیتی گفته است که آزادی گروه بعدی اسرا باید با آتش‌بسی دائمی همراه باشد.

چندین مقام مطلع اعلام کرده‌اند که مذاکرات درخصوص این مسائل اساسی همچنان در جریان است.
یک مقام پیشین مصری گفت که حماس و رژیم صهیونیستی برای بازگشت به میز مذاکره از خود تمایل نشان داده‌اند.
یک مقام آمریکایی گفته است که دیدار میان روسای اطلاعاتی و نخست‌وزیر قطر نشان‌دهنده میزان پیشرفت مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونسیتی است.

خبر مرتبط
شلیک به غیرنظامیان غزه با وجود داشتن پرچم سفید+ عکس

اقتصادنیوز: جنگ غزه درحالی امروز (پنج‌شنبه) وارد صد و یازدهمین روز خود شده است که همچنان حملات هوایی بمب افکن‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف این باریکه و به ویژه خان یونس ادامه دارد.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنبش حماس در پاسخ به تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، به شهرک‌های اطراف نوار غزه حمله کرد که طی آن حدود ۱۲۰۰ صهیونیست کشته، حدود ۵۴۳۱ نفر زخمی شدند و جنبش دست کم ۲۳۹ صهیونیست را اسیر کرد.

حماس طی آتش بس موقت یک هفته‌ای که ابتدای دسامبر پایان یافت ۱۰۵ اسیر را در ازای آزادی ۲۴۰ اسیر فلسطینی مبادله کرد.

طبق گفته مقامات رژیم صهیونیستی، این رژیم تخمین می‌زند که ۱۳۶ اسیر صهیونیست دیگر همچنان در نوار غزه باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید