افشاگری عضو شورای شهر تهران؛ وجود 20 هزار ساختمان پرخطر در پایتخت/ اخطار جدی به بیمارستان گاندی

کدخبر: ۶۲۴۴۷۴
اقتصادنیوز: مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پی حادثه بیمارستان گاندی گفت : وجود حدود بیست‌هزار ساختمان بسیار پرخطر و پرخطر در کلانشهر تهران هیچ توجیهی ندارد.
افشاگری عضو شورای شهر تهران؛ وجود 20 هزار ساختمان پرخطر در پایتخت/ اخطار جدی به بیمارستان گاندی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران ،مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در پی حادثه نگران‌کننده آتش‌سوزی بیمارستان گاندی تهران گفت:در شرایطی که حادثه تلخ آتش‌سوزی بیمارستان گاندی، جان دهها شهروند تهرانی را به خطر انداخته بود؛ بار دیگر شیرمردان دلیر آتش‌نشان شهرمان، شجاعت و غیرت را در خطرگاه شعله و آتش معنا کردند.بدینوسیله مراتب سپاس و قدردانی خود را از همه عزیزانی که در سازمانهای امدادی و خدمت‌رسان، بویژه همکاران خدوم، شجاع و ایثارگرمان در سازمان آتش‌نشانی اعلام می‌دارم؛ و از اینکه با سرعت عمل و تلاش بی‌وقفه خود جلوی یک فاجعه بزرگ را گرفتند تشکر می‌کنم. 

او ادامه داد : امیدوارم اخطارهای چندباره سازمان آتش‌نشانی مبنی بر ایمن‌سازی ساختمانهای ناایمن جدی گرفته شود و دستگاههای مسئول در خصوص اخطارهای سازمان آتش‌نشانی، اقدام سریع، قاطع و قانونی خود را صورت دهند؛ تا پس از این شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

ساختمان این بیمارستان در رسته ساختمان‌های پرخطر بوده و پنج‌بار اخطار دریافت کرده است؛ سه‌بار در کمیته رفع خطر منطقه طرح موضوع ناایمنی بیمارستان در دستور بوده و دستورالعمل ایمنی به مالکین ابلاغ شده اما متأسفانه موضوع با پیگیری مناسب روبه‌رو ‌نشده است.

پیرهادی با تاکید بر این که وجود حدود بیست‌هزار ساختمان بسیار پرخطر و پرخطر در کلانشهر تهران هیچ توجیهی ندارد گفتت  کدر صدر توجهات باید ساختمان‌های امدادی، خدمت‌رسان و دولتی، ایمن‌سازی شوند و وجود ساختمان ناایمن در این مجموعه‌ها به‌هبچ‌وجه قابل قبول نیست. در این راستا از رئیس جمهور و وزیر کشور می‌خواهم دستور رسیدگی عاجل صادر کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید