واکنش آمریکا به حمله به یک پایگاه آمریکایی/ایران این حمله را انجام نداده است

کدخبر: ۶۲۴۹۷۶
اقتصادنیوز: رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد آنها معتقد نیستند که نیروهای ایرانی، خودشان حمله با پهپاد را علیه پایگاه آمریکایی انجام داده‌اند.
واکنش آمریکا به حمله به یک پایگاه آمریکایی/ایران این حمله را انجام نداده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رویترز شامگاه یکشنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی خبر داد که آنها اعتقاد ندارند که نیروهای ایرانی، خودشان حمله با پهپاد را علیه پایگاه آمریکایی در اردن انجام داده‌اند.

خبر مرتبط
فوری/مقاومت عراق مسئولیت حمله به پایگاه آمریکایی را قبول کرد

اقتصادنیوز: مقاومت اسلامی عراق مسئولیت حمله به پایگاه التنف آمریکا در در مرز سوریه و اردن را قبول کرد.

پیشتر نیز یک مقام آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران در واکنش به حمله پهپادی به یک پایگاه نظامی آمریکا در مرز اردن با سوریه گفت که این حمله لزوما از سوی ایران صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه خبری «سی‌بی‌اس» یک مقام آمریکایی که مایل به افشای هویت خود نبود در این باره اظهار داشت: «حمایت ایران از شبه ‌نظامیانی که به پایگاه آمریکا حمله کردند، به معنا حمله از سوی ایران نیست.»

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و دستکم ۲۵ پرسنل نظامی نیز زخمی شدند.

خبر مرتبط
اظهارات مقام آمریکایی درباره حمله به یک پایگاه آمریکا/در اردن با پهپاد بزرگی صورت گرفت

اقتصادنیوز: یک مقام آمریکایی گفت که یک پهپاد بزرگ پایگاه نظامیان آمریکایی در اردن را هدف قرار داده است.

سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) یکشنبه شب در بیانیه‌ای تایید کرد که در حمله یک فروند پهپاد به پایگاهی در شمال شرقی اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ پرسنل این کشور زخمی شدند.

سی‌ان‌ان نوشت‌که مشخص نیست که چرا پدافند هوایی در رهگیری پهپاد شکست خورده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تلاش کرد حمله به نیروهای آمریکایی را به گروه‌های تحت حمایت ایران نسبت دهد، اما اذعان کرده که واشنگتن هنوز در حال گردآوری اطلاعات در خصوص این حمله است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید