نوه نلسون ماندلا تشریح کرد

برنامه‌های جدید آفریقای جنوبی علیه اسرائیل!

کدخبر: ۶۲۵۱۵۵
اقتصادنیوز: نوه نلسون ماندلا رهبر آفریقای جنوبی، تاکید کرد این کشور شکایت علیه رژیم صهیونیستی را پس از دیوان بین المللی دادگستری، در دیگر دادگاه‌ها پیگیری خواهد کرد.
برنامه‌های جدید آفریقای جنوبی علیه اسرائیل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، زوولیولیله ماندلا در مصاحبه با این شبکه، درباره شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری گفت: آفریقای جنوبی منتظر گزارش از طرف اسرائیل است و این شکایت را در دیگر دادگاه‌ها هم بررسی خواهد کرد.

وی افزود: جنگ علیه نوار غزه، نمونه آشکاری از امپریالیسم غربی و دورویی کشور‌های آن است. این موضوع غیرمنتظره نیست که این کشورها، تحریمی علیه رژیم آپارتاید اسرائیل، اعمال نکرده اند و برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و وزرای آن که جنایتکار جنگی هستند، حکم بازداشتی صادر نکرده است. تیم ویژه حقوقی آفریقای جنوبی، شکایتی را که در دیوان بین المللی دادگستری مطرح کرد، پیگیری خواهد کرد، اما منتظر گزارش اسرائیل است تا گزینه‌های پیش روی خود را مشخص کند. تیم حقوقی آفریقای جنوبی، عملکرد خوبی در برابر دیوان بین المللی دادگستری برای بازخواست رژیم جنایتکار صهیونیست درباره نسل کشی و پاکسازی نژادی و نیز جنایت‌های جنگی در حق فلسطینیان در نوار غزه و همه فلسطین اشغالی داشت.

وی با یادآوری سخنان نلسون ماندلا که گفته بود برای مبارزه علیه اشغالگری و رژیم آپارتاید از مبارزه فلسطینیان الهام گرفته است، خاطر نشان کرد: بدون آزادی ملت فلسطین، آزادی ما تکمیل نمی‌شود. این نسل تعهدی را که ماندلا داده بود ادامه خواهد داد و به دفاع از مسئله فلسطین پایبند خواهد بود. البته آزادی ملت فلسطین به دست تیم حقوقی آفریقای جنوبی به تنهایی محقق نخواهد شد، بلکه باید فشار‌های بین المللی برای بازخواست کسانی که مرتکب نسل کشی و پاکسازی نژادی و جنایت علیه بشریت می‌شوند، اعمال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید