آمریکا زیر میز زد/بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا

کدخبر: ۶۲۵۳۷۲
اقتصادنیوز: آمریکا اطلاع داد که قصد دارد اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا از جمله تحریم‌های نفتی را از سر بگیرد.
آمریکا زیر میز زد/بازگشت تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ایالات متحده آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد قصد دارد با عقب‌نشینی از تصمیم قبلی خود اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا از جمله تحریم‌های نفتی را از سر بگیرد. 

خبر مرتبط
قمار بزرگ کاخ سفید در آمریکای لاتین/ چگونه ونزوئلا واشنگتن را دور زد؟

اقتصادنیوز: ناظران با اشاره به سیاست های ترامپ و بایدن در ارتباط با ونزوئلا که هدف از آن تلاش برای تغییر وضعیت حقوق بشری این بازیگر بود، می گویند که فشار حداکثری در این کشور آمریکای لاتین به واسطه مولفه هایی متفاوت شکست خورد و نتیجه ای موقت داشت.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بهانه این تصمیم را اقدام دادگاه عالی ونزوئلا در رد صلاحیت یکی از معارضان غربگرای این کشور برای نامزدی ریاست‌جمهوری اعلام کرده است. 

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا حدود سه ماه پیش اکثر تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا را رفع کرده بود. واشنگتن به دولت رئیس‌جمهور «نیکلاس مادورو» در ونزوئلا هشدار داده در صورتی که ممنوعیت‌ها برای نامزدهای معارض را رفع نکند سایر تحریم‌ها را نیز بازخواهد گرداند. 

خبر مرتبط
تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه تمدید شد

اقتصادنیوز : شورای اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه به مدت ۶ ماه تا تاریخ ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ (۱۰ مرداد ۱۴۰۳) تمدید می‌شود.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور تأیید کرد وزارت خزانه‌داری صدور معافیت‌هایی که به طرف‌ها اجازه انجام مبادلات با بخش معدن ونزوئلا می‌‌داد را متوقف کرده است. این سخنگو تهدید کرده بود چنانچه دولت مادورو اجازه مشارکت معارضان در انتخابات ونزوئلا را ندهد معافیت‌های مربوط به تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد. 

وزارت خارجه آمریکا اکنون در بیانیه‌ای اعلام کرده معافیت‌های مربوط به بخش نفت و گاز را از آوریل سال جاری میلادی تمدید نخواهد کرد. 

تیتر یک
کارگزاری مفید