چین به طالبان رسمیت داد/ پکن سفیر امارت اسلامی را پذیرفت

کدخبر: ۶۲۵۳۷۶
اقتصادنیوز: رئیس جمهور چین استوارنامه نماینده حکومت سرپرست طالبان افغانستان در پکن را به عنوان سفیر پذیرفت.
چین به طالبان رسمیت داد/ پکن سفیر امارت اسلامی را پذیرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین عصر امروز (دوشنبه ۱۰ بهمن) استوارنامه «اسدالله بلال کریمی» نماینده حکومت سرپرست طالبان را به عنوان سفیر پذیرفت.

خبر مرتبط
چین برای کاهش تنش در دریای سرخ راه‌حل داد

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت: پایان سریع به درگیری در غزه به کاهش تنش در دریای سرخ کمک خواهد کرد.

پذیرش استوارنامه نماینده طالبان از طرف پکن در حالی صورت گرفت که حکومت سرپرست در افغانستان از زمان به دست گرفتن قدرت در تابستان ۱۴۰۰، توسط هیچ کشوری به طور رسمی به رسمیت شناخته نشده و فقط شماری از کشورها دفاتر و مراکز سیاسی خود در کابل را فعال نگاه داشته‌اند.

اسدالله بلال کریمی، یکی از سخنگویان پیشین طالبان روز جمعه (۱۰ آذر) رونوشت استوارنامه‌ خود را به «خونگ لِی» مدیرکل تشریفات وزارت‌ امور خارجه چین تقدیم کرده بود.

خبر مرتبط
انگلیسی حرف زدن سخنگوی طالبان+فیلم

این ویدیویی که از انگلیسی حرف زدن سخنگوی طالبان در ساعات اخیر وایرال شده است با توجه به ضعف برخی مقامات در تسلط به زبان انگلیسی به گمان برخی جالب توجه است.

کریمی به مقامات پکن اطمینان داده که از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه چین نخواهد شد.

وانگ ونبین در ۱۴ آذر ماه تاکید کرده بود که اگر طرف‌های مختلف پاسخ مناسبی نسبت به نگرانی‌های خود دریافت کنند، به رسمیت شناختن طالبان امری طبیعی خواهد بود.

وی در خصوص پذیرش نماینده طالبان در پکن گفته بود: چین از طالبان خواسته است که با قاطعیت با تمام نیروهای تروریستی مبارزه کند، با همه کشورهای جهان، به ویژه کشورهای همسایه، هماهنگ باشد تا در اولین فرصت در جامعه بین المللی ادغام شود.

ونبین تاکید کرده بود که پکن همیشه بر این باور بوده که افغانستان نباید از جامعه جهانی کنار گذاشته شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید