اتباع این 28 کشور می‌توانند بدون ویزا به ایران بیایند/ لغو روادید یکجانبه از پانزدهم بهمن

کدخبر: ۶۲۵۵۳۵
اقتصادنیوز: اتباع ۲۸ کشور که به قصد جهانگردی به ایران سفر می کنند از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برای سفر به ایران نیازی به ویزا (روادید) ندارند. آنها می‌توانند صرفا با تهیه بلیط به ایران سفر کنند.
اتباع این 28 کشور می‌توانند بدون ویزا به ایران بیایند/ لغو روادید یکجانبه از پانزدهم بهمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران: علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه، در خصوص لغو ویزا (روادید) ایران با برخی کشورها، به «ایرنا» گفت: وزارت امور خارجه دستور العمل اجرایی مصوبه هیئت وزیران در باره لغو روادید یکجانبه با ۲۸ کشور را به دستگاههای مربوطه ابلاغ کرد.

بیکدلی گفت: بر این اساس اتباع این ۲۸ کشور که به قصد جهانگردی به ایران سفر می کنند از ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ برای سفر به ایران نیازی به ویزا (روادید) ندارند. آنها می‌توانند صرفا با تهیه بلیط به ایران سفر کنند.

خبر مرتبط
خبر مهم ضرغامی درباره لغو روادید چند کشور برای ایرانی‌ها

اقتصادنیوز: عزت‌الله ضرغامی گفت:‌ به دنبال لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع ۳۳ کشور، روادید تعدادی از این کشورها نیز به‌زودی برای شهروندان ایرانی لغو خواهد شد.

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: اتباع کشور هند می‌توانند از مبادی هوایی بدون نیاز به ویزا (روادید) وارد ایران شوند و برای ورود از طریق مرزهای زمینی باید ویزا دریافت کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: ۲۸ کشور شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان (هوایی) می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید