مدیریت بحران استان تهران؛

پیام هشدار به تهرانی‌ها/ کوهنوردی را فراموش کنید!

کدخبر: ۶۲۵۵۸۱
اقتصادنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع کولاک برف، به کوهنوردان و سایر افراد توصیه کرد ایام پایانی هفته جاری از صعود به ارتفاعات پایتخت خودداری کنند.
پیام هشدار به تهرانی‌ها/ کوهنوردی را فراموش کنید!

حامد یزدی مهر روز چهارشنبه از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و مناطق غربی و افزایش سرعت وزش باد در نیمه جنوبی و مناطق غربی و ارتفاعات از فردا پنجشنبه ۱۲ تا یکشنبه ۱۵ بهمن خبر داد و اظهار کرد: طبق این پیش بینی آخر هفته شاهد بارش باران، کولاک برف و وقوع مه در مناطق کوهستانی استان خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس فعالیت سامانه بارشی پایان هفته، لغزندگی معابر و جاده‌ها و اختلال در تردد بویژه در نواحی شمالی که همراه با مه و محدودیت در دید هستند، دور از انتظار نیست لذا به همه رانندگان و مسافران توصیه می‌شود در صورت عدم ضرورت، از تردد در گردنه‌های برف گیر خودداری کنند و در صورت لزوم به تردد، ضمن احتیاط حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص احتمال کولاک برف، وقوع سوزباد در ارتفاعات و ریزش بهمن نیز هشدار داد و اضافه کرد: تاکید موکد مدیریت بحران به کوهنوردان است که طی ۲ روز پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر کاهش چهار تا ۶ درجه‌ای دما به همه شهروندان توصیه می‌شود تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ زدگی برخی تأسیسات و لوله‌های آبرسانی داشته باشند.

یزدی مهر بر ضرورت مدیریت مصرف انرژی نیز تاکید کرد و یادآور شد: مردم با تنظیم دمای محیط و پوشیدن لباس گرم و عایق درب و پنجره‌ها می‌توانند نسبت به ذخیره انرژی اقدام و در خصوص مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق اعلام هواشناسی از عصر پنجشنبه ۱۲ تا صبح یکشنبه ۱۵ بهمن ماه با افزایش سرعت وزش باد روبرو خواهم بود به همه مردم و ذینفعان تابلوهای تبلیغاتی، ساختمان‌های نیمه کاره و سست، داربست‌ها و پوشش گلخانه‌ها توصیه می‌کنیم نسبت به استحکام این موارد توجه داشته باشند همچنین افراد از پرواز با پاراگلایدر و هواپیماهای سبک خودداری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید